اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
1:23 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50675

وزیر ارتباطات: برخورد با گوگل به دلیل اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) انجام شد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ هماهنگی‌ها در اتصال دستگاه‌های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است و از هفته آینده به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر رضا تقی‌پور پس از پایان جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره موضوع برخورد با جستجو‌گر گوگل و جی‌میل افزود: یوتیوب که زیرمجموعه‌ای از گوگل است با انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اعظم(ص) احساسات مسلمانان دنیا را جریحه‌دار کرد.
وی گفت: از مردم تقاضا کردیم تا جایی که می‌توانند از ایمیل‌های داخلی و ایمیل‌هایی که مقررات کشور را رعایت می‌کنند، استفاده کنند.
تقی‌پور اضافه کرد: لازم نیست جایگزین ایمیل‌های محدود شده، داخلی باشد اگرچه ایمیل‌های داخلی راه‌ افتاده است و در سایت فن‌آوری اطلاعات آنها را معرفی کرده‌ایم، اما اجباری نیست و مردم می‌توانند انتخاب کنند و از ایمیل‌هایی که در رعایت مقررات کشور همراه هستند نیز، استفاده کنند.
وی افزود: در کنار سایر برخوردهایی که مردم داشته‌اند و نیز انتظار مردم در برخورد با اهانت‌کنندگان و شکایت‌های واصله به گروهی که برای جرایم رایانه‌ای تصمیم می‌گیرد موجب شد تا با یوتیوب و به تبع آن با جی‌میل برخورد شود.
وی ابراز امیدواری کرد: اهانت کنندگان از این برخورد درس بگیرند و خود را در چشم مسلمانان سبک نکنند بلکه همانطور که در شعارهای توخالی خود به عنوان دمکراسی به زبان می‌آورند، گوشه‌ای از آن را رعایت کنند و به عقاید مردم احترام بگذارند.
تقی‌پور در پاسخ به پرسشی که این برخورد تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: این منوط به این است که شرایط به گونه‌ای عوض شود که منجر به تغییر حکم شود و ما مجری تصمیمات آن مرجع خواهیم بود.
وزیر ارتباطات گفت: وقتی که شرکتی با وابستگی‌ مشخص چنین توهینی را انجام داد مردم انتظار دارند شرایط علیه آن شرکت به نحو موثر تغییر کند که البته با درخواست‌هایی که نهادهای مردمی در تحریم این شرکت داده‌اند اگر مردم همت بیشتری کنند زیان این شرکت‌ها بیشتر خواهد شد.
تقی‌پور ابراز امیدواری کرد:‌ این نهضت به همه کشورهای مسلمان تسری یابد و مسلمانان با همت خود درسی بزرگ به اهانت‌کنندگان بدهند و اجازه ندهند کسی به ساحت پیامبر اعظم دست‌اندازی کند.
وی همچنین گفت: شبکه ملی اطلاعات پایان شهریور امسال تکمیل شد و مرحله اول آن مربوط به بیش از 42 هزار دستگاه اجرایی است که دسته‌بندی و کارهای آن انجام شده است.
وی افزود:‌ هماهنگی‌ها در اتصال دستگاه‌های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات انجام شده که از هفته بعد به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد و به عنوان نمونه شبکه مدارس و آموزش و پرورش در اولویت نخست و بعد از آن شبکه سلامت به مرور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.