رگولاتوری

October 7, 2012
1:45 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50711

اپراتور اول خطاب به رگولاتوری: شورای رقابت مرجع تعرفه گذاری است نه شما/حکم دیوان عدالت اداری برای تمکین اپراتورها از رگولاتوری

 

شرکت مخابرات ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرجع تعرفه‌گذاری خدمات خود را شورای رقابت عنوان کرده و اعلام کرده است از این پس از تعرفه‌های مصوبه این شورا پیروی خواهد کرد.
به گزارش عصر ارتباط، همچنین پس از اعلام شورای رقابت مبنی بر اینکه اپراتورها باید به تعرفه‌های تعیین شده از سوی این شورا تمکین کنند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات حکمی را از دیوان عدالت اداری گرفته که براساس آن مرجع تعرفه‌گذاری خدمات ارتباطی و اینترنتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان شده است و اپراتورها موظف به رعایت آن هستند.

این درحالی است که طبق پروانه تمامی اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی کشور، مرجع تعیین تعرفه خدمات حوزه ICT کشور کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ذکر شده و علیرغم ورود شورای رقابت به این حوزه، اصلاحیه‌ای در این باره روی پروانه اپراتورها نیامده است که آنها را به پیروی از مصوبات شورای رقابت ملزم کند.

طبق قانون، شورای رقابت می‌بایست چارچوب و دستورالعمل‌های تعرفه‌گذاری را تعیین و در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دهد تا رگولاتوری عدد و رقم‌های تعرفه خدمات را استخراج و به اپراتورها ابلاغ کند.

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مرجع تعرفه‌گذاری خدمات مخابرتی و اینترنتی کشور را برابر قانون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد که تمامی اپراتورها ملزم به رعایت آن هستند.

او در پاسخ به چرایی اقدام اپراتور اول برای تمکین به تعرفه‌های شورای رقابت گفت: «آنها باید این سوال را پاسخ دهند اما آنچه که مشخص است شورای رقابت باید چارچوب‌های تعرفه‌گذاری خدمات حوزه ICT را مشخص می‌کند و کار تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری باید برابر قانون توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صورت بگیرد.

تقی‌پور، رسیدگی به عدم تمکین اپراتورها به مصوبات رگولاتوری و مفاد پروانه‌شان و رعایت تعرفه‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت را وظیفه مراجع قضایی عنوان کرد که باید با آن مانند هر تخلف دیگری برخورد کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.