اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 7, 2012
9:23 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50756

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر : نمی‌گذاریم پایتخت تبدیل به جنگل دکل‌های فلزی شود

 

 
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تهران با اعلام وجود حدود هشت هزار دکل آنتن در پایتخت، از اعلام تعداد دکل‌های غیرمجاز نصب شده خودداری کرد، اما گفت: از تبدیل شهر تهران به جنگل دکل‌های فلزی جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، اردوبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه برای دریافت عوارض از دکل‌ها، چهار هزار و 217 دکل توسط شرکت ارتباط مشترک شناسایی شد که قدمت 14- 15 ساله دارند، افزود: حدود سه هزار و 700 دکل نیز بعدها به این تعداد اضافه شد.

وی یکی از اقدامات موثر شرکت ارتباط مشترک شهر را جلوگیری از نصب دو هزار و 500 دکل جدید در شهر عنوان کرد و گفت: تمامی تقاضاهای جدید برای نصب دکل باید در این شرکت بررسی و مجوز آن توسط شهرداری صادر شود.

اردوبادی با اشاره به فعالیت کمیته تخصصی به منظور بررسی نصب دکل‌ آنتن‌های جدید در تهران اظهار کرد: در این کمیته نمایندگان کلیه دستگاه‌های مرتبط همچون حوزه شهرسازی، خدمات‌ شهری، سازمان پارک‌هاو فضای سبز و دیگر بخش‌های مرتبط حضور دارند ضمن اینکه از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای شرکت در جلسات دعوت می‌شود که تنها در برخی موارد حضور می‌یابند.

وی در عین حال تاکید کرد که به هیچ سازمانی بابت نسبت دکل‌های مخابراتی اعتراض ندارد و از همه می‌خواهد که به هر نحوی که می‌توانند به شرکت ارتباط مشترک شهر کمک کنند.

وی با انتقاد از صدور مجوز اپراتور جدید تلفن همراه گفت: اگر قرار باشد هر اپراتوری راسا دکل‌های مخابراتی در شهر نصب کند، تهران به شهر دکل‌ها و آنتن‌های BTS تبدیل می‌شود.

اردوبادی در ادامه با بیان اینکه متولی امور مربوط به تشعشات و ضرر و زیان آن شهرداری نیست، افزود: سازمان انرژی اتمی متولی تشعشات است و برای صدور مجوز اپراتور جدید این سازمان کنترل‌های لازم را انجام داده و اعلام می‌کند که میزان تشعشع کاربر جدید مجاز است یا نه.

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر سوالی درباره اینکه میزان فاصله استاندارد دکل‌های مخابراتی از خانه‌های مسکونی چه میزان است را بی‌پاسخ گذاشت و گفت: متولی اعلام این موضوع سازمان انرژی اتمی است.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند شکایت خود در ارتباط با نصب دکل و آنتن غیرمجاز را به سامانه 1888 اطلاع دهند، گفت: شرکت ارتباطات مشترک شهر به عنوان متولی اصلی اجرای مصوبه سامان‌دهی دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی که سه ماه قبل از سوی شورای شهر ابلاغ شده، شناخته می‌شود و این مسئولیت را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه زیباسازی دکل‌های و آنتن‌های مخابراتی نیز در برنامه‌های آتی شرکت ارتباط مشترک شهر قرار دارد، گفت: در مجموعه پارک شهر پنج دکل آنتن وجود دارد که سه مورد از آنها با استفاده از درخت زیباسازی شده است. اما این اقدام با واکنش برخی شهروندان مواجه شد و بعضا تصور کردند که ما در درختان دکل آنتن نصب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، خبرنگاران پرسش‌های گوناگونی در ارتباط با نحوه اجرای مصوبه شورای شهر و فعالیت‌های شرکت ارتباط مشترک شهر داشتند اما بخشی از این سوالات بی‌پاسخ ماند و مدیرعامل این شرکت وعده داد که نشست خبری دیگری در آینده نزدیک برگزار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.