اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
9:26 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50763

رشد ۶ درصدی مخارج فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۲

 

بنابر گزارش موسسه IDC، مخارج فناوری اطلاعات در سراسر جهان علیرغم وضعیت بد اقتصادی در اروپا به روند رو به رشد خود به میزان ۶ درصد ادامه می‌دهد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، بخش عمده این رشد را می‌توان به فروش نرم‌افزارهای قدرتمند، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حافظه‌ها مربوط دانست.
هرچند در سال ۲۰۱۲ فروشندگان بخش فناوری اطلاعات با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند ولی پیش‌بینی می‌شود در مجموع عملکرد بهتری نسبت به نیمه اول سال داشته باشند.
با مقایسه رشد ۶ درصدی مخارج فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۲ نسبت به رشد ۷ درصدی آن در سال گذشته، این موسسه رشد ۶ درصدی را برای سال ۲۰۱۳ پیش‌بینی می‌کند.
بازار نرم‌افزار، حافظه‌ها، شبکه تجاری و گوشی‌های تلفن همراه، فروش کمتر در بخش بازار کامپیوترهای شخصی، لوازم جانبی و سرورها را جبران می‌کنند. با این حال ارائه تجاری ویندوز هشت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲ به بهبود بازار کامپیوترهای شخصی در سال آینده کمک خواهد کرد.
در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده رشد مخارج بخش فناوری اطلاعات ۵٫۹ درصد است در حالی که این رقم در سال گذشته ۸٫۵ درصد بوده است.
رشد در بازارهای در حال توسعه هنوز هم نسبتا قوی است اما تحت تاثیر اوضاع جهانی قرار دارد. انتظار می‌رود مخارج فناوری اطلاعات در چین به رشد ۱۴ درصدی برسد در حالی که در سال ۲۰۱۱ این مقدار ۲۵ درصد بوده است و در هند و برزیل نیز انتظار می‌رود شاهد رشد ۱۴ درصدی باشیم.
با وجود یک بازار نرم‌افزاری قوی در شمال اروپا و فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت ها، در اروپا شاهد رشد ۱ درصدی هستیم. در ژاپن نیز رشدی بهتر از ۲ درصد در انتظار نخواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.