رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
9:42 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50777

اعلام آمادگی مجلس جهت تدوین سند فناوری اطلاعات

 

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد جهت تدوین سند بالادستی فناوری اطلاعات و ارتباطات با بکارگیری نخبگان این بخش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را یاری دهد.

به گزارش ایلنا، بنا جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که میزبان رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه وی در مرکز پژوهش‌ها بود، با بیان این مطلب بر انجام آسیب شناسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش بالادستی، تاکید کرد و گفت: در زمینه استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز به فرهنگ سازی داریم تا گامی در جهت توسعه کاربردی برداریم.
درهمین حال  رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سخنانی با بیان اینکه زینت کشور ما منابع زیرزمینی و نفت نیست، گفت: رویکرد کشورهای پیشرفته از رویکرد مبتنی بر استفاده از منابع زیرزمینی به رویکرد مبتنی بر دانش تغییر یافته که این مهم نیز با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده است.
وی افزود: گرچه در این زمینه کشورمان کارهایی انجام داده و به پیشرفت هایی هم دست یافته ولی این پیشرفت ها را کافی نمی‌دانیم بنابراین جهت بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به یک سیاست گذاری منسجم برای تدوین یک سند اجتماعی نیازمندیم.
در پایان مقرر شد همایشی در موضوع سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.