رگولاتوری

October 8, 2012
9:09 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50841

جریمه ۳میلیارد تومانی مخابرات و الزام به بازپرداخت ۷میلیارد تومان به مشترکان بابت رایگان نشدن ۱۱۸

 

کد خدماتی 118 جزو کدهای اضطراری محسوب می‌شود و شرکت مخابرات ایران حق ندارد در صورت تماس مشترکان خود با این سامانه، آنها را شارژ کنند.
به گزارش عصر ارتباط، شرکت مخابرات ایران از چندی پیش در صورت تماس مشترکان با سامانه 118 نسبت به شارژ آنها اقدام کرد، اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آن را مغایر با قانون دانسته و نسبت به اخطار و جریمه آن اقدام کرد.

درحالی‌که رگولاتوری این شرکت را 3 میلیارد تومان جریمه کرده و آن را ملزم به پرداخت درآمد 7 میلیارد تومانی کسب‌شده از این طریق کرده است، همچنین آن را ملزم کرده تا نسبت به رایگان‌کردن تماس مشترکان با این سامانه نیز اقدام کند.

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز در این زمینه وارد شده و دریافت هر هزینه‌ای از مشترکان بابت تماس با سامانه 118 را غیرقانونی اعلام کرده است. سازمان تعزیرات نیز تأکید کرده است که شرکت مخابرات ایران ضمن پرداخت جریمه 3 میلیارد تومانی باید 7 میلیارد تومان درآمد خود از محل شارژ این سامانه را به مشترکان بازگرداند یا به حساب بستانکاری آنها منظور کند.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کدهای اضطراری رایگان بوده و اپراتورها حق ندارند در صورت تماس مشترکان‌شان با این شماره‌ها نسبت به شارژ آنها اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه، شماره‌های 110، 115، 125، 113 و 118 جزو کدهای خدماتی اضطراری محسوب می‌شوند و هیچ‌یک از اپراتورها حق اعمال تعرفه برای برقراری ارتباط با کدهای خدماتی اضطراری برای مشترکان را ندارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.