تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2012
12:24 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50859

سازمان امور مالیاتی: امضای الکترونیک به کلیه نرم افزارهای مرتبط با متولیان مالیاتی گسترش می یابد

 

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی از ایجاد نرم‌افزار صدور قبض مالیاتی جدید که مالیات‌‌های پرداختی توسط این سیستم، امکان صدور تاییدیه الکترونیکی برای واحد‌های مالیاتی را فراهم کرده خبر داد و گفت:امضای الکترونیک در حال گسترش به کلیه‌ی نرم‌افزار‌های مرتبط با متولیان مالیاتی است .

حسین وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که امضای الکترونیکی از طریق دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد:هر یک از هموطنان می‌توانند با مراجعه به دفاتر مذکور امضای الکترونیکی خود را ثبت کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که این سازمان در گام نخست نرم‌افزار دریافت اظهار‌نامه مالیاتی را با قابلیت دریافت امضاء الکترونیکی طراحی کرد، افزود: این ویژگی‌ در حال گسترش به کلیه‌ی نرم‌افزار‌های مرتبط با متولیان مالیاتی است .

وی با اشاره به این‌که امکان الکترونیکی جدید ارائه شده، نرم‌افزار صدور قبض مالیاتی جدید است که مالیات‌‌های پرداختی توسط این سیستم امکان صدور تاییدیه الکترونیکی برای واحد‌های مالیاتی را فراهم کرده گفت:با ایجاد این امکان مودیان نیاز به اخذ تاییدیه از ادارات مختلف ندارند. به عنوان مثال قبلا پیمانکاران که در شهرهای مختلف پروژه‌‌ای داشتند و مالیات‌هایی پرداخت می‌کردند برای تسویه‌حساب باید از کلیه‌ی ادارات آن شهرها تاییدیه می‌گرفتند اما با نصب برنامه‌‌ی جدید واحد‌ مالیاتی اصلی قادر به صدور تاییدیه نسبت به کلیه‌ی پرداخت‌های سراسر کشور بوده و نیاز به مراجعه مودیان محترم مالیاتی نیست.

به گفته او این نرم افزار در تهران و نیمی از استان‌های کشور نصب شده و در مابقی استان‌‌ها نیز به زودی نصب و تکمیل خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.