اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 8, 2012
12:32 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50873

گزارش جام جم از افزایش اختلالات تلفن همراه در کشور

 

در هفته گذشته مشترکین مناطق مختلفی از کشور از جمله تهران برای برقراری تماس با تلفن همراه دچار مشکلات عمده‌ای شده‌اند.
به گزارش جام‌جم، روند متناوب اختلال مکالمه و عدم برقراری تماس برای مشترکان تلفن همراه در یک هفته گذشته افزایش داشته و مشترکان با مشکلات جدیدی نیز روبه‌رو شده‌اند.

بر این اساس طبق تماس مشترکان و مشاهدات خبرنگار ما، این اختلال ابتدا در عدم برقراری تماس رخ داده و بدون ایجاد هر نوع ارتباطی با شبکه پیام اتمام مکالمه (call ended) روی گوشی ظاهر می‌شود.

در برخی موارد نیز در هنگام زنگ خوردن و قبل از پاسخ دادن طرف مقابل، تماس قطع می‌شود.

همچنین اختلال‌های قدیمی مانند قطع مکالمه، افت صدا، یکطرفه شدن تماس و شنیدن پیام‌هایی نظیر «تماس با مشترک مورد نظر امکان‌پذیر نمی‌باشد» که به صورت همیشگی همراه ارتباط با تلفن همراه بوده نیز در روزهای گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل نظارت و بررسی کیفیت سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره پیگیری شکایات مردمی گفت: اگر اختلال تلفن همراه به صورت دائم یا گسترده باشد خود ما بدون دریافت شکایت هم وارد عمل می‌شویم، اما در موارد خاص مشترکان باید شکایت خود را به سامانه سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند.

حسن رضوانی همچنین درباره بررسی کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه گفت: این اپراتورها قبل از هر چیز باید بدانند کیفیت خدمات ضامن حفظ بازار آنهاست، اما طبق قانون، ما وظیفه بررسی اختلال کار آنها را نیز داریم.

براساس آخرین آمار رسمی هم‌اکنون بیش از 55 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارند که رتبه ایران از نظر کمیت بین کشورهای جهان 112 است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.