باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

October 8, 2012
12:37 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50881

تصویب اصول حاکم بر پروانه شبکه‌های انتقال نوری

 

مدیر کل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی گفت: اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری به این شبکه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده و موافقتنامه پروانه نیز تدوین شده است که به زودی مبادله خواهد شد.

محمدحسین فلاح جوشقانی – مدیر کل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب بیان کرد: اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری به این شبکه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این شبکه ضمن توسعه‌‌ی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز ارائه خدمات الکترونیکی و تحقق اهداف تعیین شده در بند " الف " ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، بستر جدیدی برای دسترسی پرسرعت مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت فراهم خواهد شد و رقابت و کیفیت سرویس در لایه دسترسی افزایش خواهد یافت.

جوشقانی ادامه داد: بدیهی است با توجه به چرخه عمر هر سرویس و پیشرفت روزافزون فناوری‌های ارتباطی و ظهور کاربردهای جدیدی که نیازمند پهنای باند بیشتری هستند، فناوریهای قدیمی منسوخ می‌شوند و مردم رغبتی به استفاده از آن‌ها نخواند داشت که این موضوع شامل سرویس Dial up نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری خردادماه سال جاری اعلام کرده بود که موافقتنامه پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری از سوی رگولاتوری و نمایندگان شرکت خدماتی ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت امضاء می‌شود.

لطف‌الله سبوحی اشاره کرده بود که این پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری به زودی صادر می‌شود.

این در حالی است که سبوحی به مفاد این موافقتنامه اشاره کرده بود که براساس اصول کلی در جلسات شماره 130 و 137 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده، تدوین شده است و پس از تحویل ضمانت نامه پرداخت حق الامتیاز، پروانه صادر خواهد ‌شد.

سبوحی درباره زمان اجرائی شدن پروانه نیز معتقد بود: دارنده پروانه می‌تواند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور پروانه نسبت به پرداخت مبلغ حق‌الامتیاز آن اقدام کند و تاریخ وصول حق‌الامتیاز پروانه، تاریخ‌لازم الاجرا شدن پروانه خواهد بود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری تاکید کرده بود تعهدات اجرایی و مالی پروانه از تاریخ لازم الاجراشدن مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.