تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

October 8, 2012
12:38 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50884

آندروئید 4.2 با یک تلفن همراه جدید می‌آید

 

شایعات حاکی از آن است که گوگل سیستم عامل آندروئید 4.2 را ماه آینده در مراسمی به همراه شرکت ال جی، که در آن تلفن ال جی اپتیموس جی نکسوس هم معرفی می‌شود، عرضه خواهد کرد.
به گزارش تک رادار این رویدارد بیانگر تغییری در چگونگی موقعیت برند "نکسوس" هم خواهد بود. در حال حاضر این برند برای وسائل خاص گوگل مانند نکسوس 7 و گالاگسی نکسوس به کار می‌رود. اما اگر این شایعه درست باشد، گوگل به یک تولیدکننده دیگر اجازه خواهد داد تا وسائلش را به عنوان بخشی از برنامه نکسوس به بازار بفرستد. این تولیدکننده‌ها صرفا باید استانداردهای سخت وضع شده بوسیله گوگل را رعایت کنند.

به نوشته وبسایت Android and Me این خبر از منبعی به دست آمده است که در گذشته هم اطلاعات دقیقی را می‌داده است.

شرکت‌ها برای اینکه شرایط خانواه نکسوس را به دست آورند، مجبور خواهند بود که از آندروئید معمول و 64 مگابایت حافظه مطمئن برای جریان سریع‌تر رسانه‌ای استفاده کنند. گرچه آنها می‌‌توانند پوسته‌های میانجی کاربر (UI) مخصوص خود را به عنوان بخشی از "مرکز شخصی کردن" (customization center) در اختیار خواهد گرفت، به آن اضافه کنند.

علاوه براین این دستگاه‌ها از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری باید به نحوی باشند که بتوانند از آندروئید 5 را که پاییز آینده معرفی خواهد شد، حمایت کنند.

شایعات درباره تلفن هوشمند نکسوس ساخت ال جی مدتی است که مطرح بوده است. گفته می‌شود این تلفن جدید ال جی اوپتیموس جی نکسوس نام دارد، نامی که اندکی دهان‌پرکن است.

این تلفن ممکن است ادامه مدل ال جی اوپتیموس جی دارای پردازنده چهارهسته‌ای باشد که ماه پیش به معرفی شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.