تلفن همراه

فناوری

October 9, 2012
9:22 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50915

شرایط شرکت در مسابقه تولید نرم افزار تلفن همراه اعلام شد

 

مسابقه تولید نرم  افزار تلفن همراه در جشنواره نوآوریهای  تلفن همراه به عنوان یکی از بخش  های جانبی کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود و علاقمندان تا 15 دی ماه زمان خواهند داشت آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دبیرخانه کنگره موبایل ایران، مسابقه تولید نرم افزار موبایل – Development Mobile Applications – یکی از بخش های جشنواره نوآوریهای تلفن همراه است که در دو بخش آزاد و هدایت‌‎شده اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند به صورت شخصیت حقیقی یا حقوقی در این مسابقه شرکت کنند.

آثار ارائه شده در بخش آزاد این مسابقه باید به صورت نرم‌افزار قابل اجرا روی موبایل یا تبلت باشد و طیف وسیعی از کاربردها را مانند نقشه و مسیریابی، تقویم و سررسید، اطلاعات مرجع و دائره المعارفی، انجام محاسبات و حساب‌داری، بازی و سرگرمی برای مخاطب هدف قرار ‌دهد.

در تولید این نرم افزارها باید معیارهایی همچون زیبایی در طراحی، سهولت استفاده، قابلیت بالای جذب مخاطب و پشتیبانی قوی از زبان فارسی برای کاربر لحاظ شود و باید قابل نصب و اجرا روی طیف گسترده‌ای از گوشی‌‎‎های موبایل موجود در کشور باشد.

همچنین در طراحی این نرم افزارها، توجه به برخی از جنبه‌‎ های منافع ملی نظیر ایجاد صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش نیاز به سفرهای شهری و در نتیجه کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش رضایت شهروندی، افزایش بهره‌‎‎وری، میزان بومی‌‎ بودن و تطبیق با فرهنگ ملی از امتیازات ویژه‌‎‎ای برخوردار خواهد بود.

در بخش هدایت شده نیز نرم افزارها باید براساس نیازهای تعیین‌‎شده از سوی کمیته علمی جشنواره نوشته شوند که در این بخش، تعدادی صورت مسئله از سمت کمیته علمی مطرح می‌‎شود و شرکت‌‎کنندگان باید نرم افزارهایی با قابلیت مورد نظر را تهیه کنند.

در این بخش امکان دریافت سفارش از سازمان‌‎ها براساس نیاز آنها نیز وجود دارد و هر سازمان قادر است نیازهای نرم افزاری خود را تعیین و طی برگزاری این مسابقه بهترین نرم افزار مورد نیاز را دریافت کند.

پلتفرم‌های مسابقات نرم‌افزاری شامل آندروئید(Android )، ویندوز موبایل(Windows Mobile)، جاوا(Java)، سیمبین(Symbian )، iOS ، بادا(Bada ) و میگو( MeeGo ) است و داوری نیز براساس معیارهایی همچون پتانسیل تجاری، منحصر به فرد بودن، کارکرد، کاربردی بودن، طراحی گرافیکی، کیفیت ارائه و منافع ملی صورت می گیرد.

آخرین مهلت شرکت در مسابقه تولید نرم افزار موبایل 15 آذر ماه سال جاری است و اطلاعات بیشتر در این زمینه در نشانی اینترنتی www.iranmobilecongress.com در دسترس است.

کنگره موبایل ایران به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ علمی کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 29 بهمن تا دوم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود که همزمان با برگزاری این رویداد، جشنواره نوآوری های تلفن همراه در قالب 4 مسابقه با عناوین تولید نرم افزار موبایل، شهروند دیجیتال، ایده های شهروندی و مسابقه وب همراه برپا خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.