اپراتورها

تلفن همراه

October 9, 2012
9:24 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50918

تفاهم ثبت احوال با ایرانسل برای احراز هویت مشترکین

 

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به منظور دریافت خدمت احراز هویت مشترکین خود، تفاهم نامه‌ای را با سازمان ثبت احوال کشور امضاء کرد.

به گزارش  ایسنا، در این جلسه معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال دو نقش حاکمیتی و زیرساختی مهم و اساسی در جامعه را برعهده دارد.

92-1.jpeg

محسن کرمی گفت: ثبت قایع حیاتی چهارگانه برعهده ثبت احوال می‌باشد که علاوه بر این موارد مقوله مهاجرت نیز در وظایف ثبت احوال گنجانده شده است.

وی افزود: برای ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه و مهاجرت، شبکه اعلامی وجود دارد که بیش از 50 هزار نفر عضو آن هستند و تمامی این اعضاء می‌توانند از فناوری های روز استفاده و اطلاعات را به پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ارسال کنند.

معاون امور اسناد هویتی اظهار کرد: مطابق قانون، شهروندان موظفند در صورت تغییر محل سکونت خود آدرس جدید را به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان ارائه و کد پستی جدید دریافت کنند.

دکتر کرمی تصریح کرد: در صورتی که مردم ثبت تغییر کدپستی خود را انجام دهند سازمان ثبت احوال نیز می‌تواند آمار و اطلاعات جمعیتی را به صورت مکان محور ارائه دهد.

وی تاکید کرد: عدم وجود کدپستی واقعی یکی از معضلاتی است که در آینده‌ خدمات رسانی به شهروندان را مختل می‌کند.

معاون امور اسناد هویتی گفت: در آینده‌ای نزدیک ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی به مردم به واسطه آدرس خوداظهاری و کدپستی آنها انجام می‌شود.

کرمی با بیان اینکه 120 میلیون رکورد جمعیتی در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌هایی که بین سازمان ثبت احوال کشور و 70 دستگاه اجرایی و خدماتی در کشور امضاء شده است، تبادل اطلاعات و راستی آزمایی صورت می‌گیرد.

معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه ارتباط دستگاه‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور موجب حذف ارائه اسناد فیزیکی توسط مردم در گرفتن خدمات از دستگاه‌های دولتی می‌شود تاکید کرد: این امر موجب تسهیل و کاهش زمان در ارائه خدمات به ارباب رجوع می‌شود.

در ادامه مهندس دزفولی مدیر عامل ایرانسل گفت: تحولات نوین، فوق العاده و بسیار خوبی در سازمان ثبت احوال کشور به وجود آمده است .

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه استعلام هویت (احراز هویت) سازمان ثبت احوال در راستای خدمت رسانی به مشترکین مفید و موثر است گفت: با امضاء این تفاهم نامه خدمت رسانی به مشترکین ایرانسل سریعتر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.