اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
13:06 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 51021

مادام پرزیدنت رئیس شد

 

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هفته گذشته ریاست کمیسیون سخت افزار تهران ـ به عنوان قدیمی ترین و پرمناقشه ترین حلقه صنفی این تشکلـ را بر عهده گرفت تا به اینترتیب فصل جدیدی از روابط احتمالی بزرگان سخت افزاری با هیئت مدیره سازمان شکل بگیرد.
به گزارش عصر ارتباط، سرانجام پس از کش ‌و‌ قوس‌های فراوان و تداوم استعفا در کمیسیون سخت‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای تهران، آزاده داننده با رأی هیئت‌مدیره، ریاست این کمیسیون را پذیرفت تا پس از سه ماه سکوت سازمان و حواشی خبری، زمینه برای بازگشت حلقه سخت‌افزار به خانه‌اش در ساختمان خرمشهر فراهم شود؛ حلقه‌ای که در قاموس یکی از پروزن‌ترین کمیسیون‌های سازمان همواره پیکان انتقادش را به سمت بی‌توجهی هیئت‌مدیره و ساختار تصمیم‌گیری در آن نشانه رفته و دو هفته پیش مجموع این نظرات معارض را طی بیانیه‌ای اعلام کرد.

ورود داننده به کمیسیون سخت‌افزار از آن رو در شرایط فعلی حائز اهمیت است که طی سه ماه گذشته استعفای سیامک پیربابایی و حسین غروی به‌عنوان دو تن از روسای متنفذ این کمیسیون باعث شد سخت‌افزاری‌ها به نشانه اعتراض، سازمان را به مقصد مجمع عالی واردات ترک کرده و جلسات خود را به‌صورت ادغام با کمیسیون IT این مجمع برگزار کنند.

در‌حالی‌که انتظار می‌رود حضور بانوی اول نظام صنفی رایانه‌ای بتواند زمینه‌ساز آشتی کمیسیون سخت‌افزار با سازمان باشد، باید دید آیا سخت‌افزاری‌‌ها نیز قائل به پذیرش این تغییر و انعطاف در رویکردهای خود هستند یا این‌که سازمان برای داشتن یک کمیسیون به نام سخت‌افزار فراخوانی تازه خواهد داد.

سازمان کمیسیون سخت‌افزار می‌خواهد

هفته گذشته پس از آن‌که کمیسیون سخت‌افزار بیانیه‌ای با امضای 30 شرکت عضو در مخالفت با استعفای نایب‌رئیس خود، حسین غروی، منتشر کرد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ضمن انتشار یک توضیح، پاسخی عملی داد و جلسه‌ای فوری برای انتخاب رئیس جدید کمیسیون سخت‌افزار برگزار کرد تا گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید آغاز شود.

گرچه با کناره‌گیری سیامک پیربابایی به‌عنوان شاخص‌ترین عضو سخت‌افزاری سازمان انتظار می‌رفت هیئت‌مدیره برای انتخاب رئیس این کمیسیون به گزینه‌هایی همچون مهدی میرمهدی و کوروش مؤمنی (از شاخه فروشگاه‌ها) روی بیاورد، اما عملا رأی نهایی برای ریاست داننده، رقم خورد تا رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران خود شخصا برای ساماندهی جریان حاضر وارد کمیسیون شود.

داننده درحالی‌که دلیل انتخاب‌نشدن دو گزینه دیگر را مشغله کاری آنها عنوان می‌کند‌، معتقد است سازمان در هر شرایطی باید یک کمیسیون سخت‌افزار داشته باشد و در اولین فرصت از اعضای این کمیسیون برای جلسات درون سازمان دعوت می‌شود: «در‌خصوص کمیسیون سخت‌افزار هم مانند سایر جریان‌های نظام صنفی در هیئت‌مدیره رأی‌گیری به عمل آمد. از ابتدای جلسه برای ریاست این کمیسیون نامزد نبودم، اما این پیشنهاد از سوی قاطبه دوستان در هیئت‌مدیره مطرح شد. آقای میرمهدی به‌دلیل مشغله کاری مسئولیت کمیسیون سخت‌افزار را نپذیرفتند و آقای مؤمنی هم به‌واسطه حضور من در این جریان کنار کشیدند. در نهایت با توافق اعضا قرار بر این شد که مسئولیت این کمیسیون را بر عهده گیرم.»

او در پاسخ به این پرسش که هدایت کمیسیون سخت‌افزار تا چه‌ اندازه مطابق میلش است، معتقد است در شرایط فعلی میل و رغبت اعضا ملاک فعالیت صنفی نیست: «در واقع معیاری مانند میل و رغبت در چنین شرایطی مطرح نیست و این جمع هیئت‌مدیره است که تصمیم نهایی را در خصوص تمام مراحل می‌گیرد.»

داننده درخصوص ادامه فعالیت کمیسیون سخت‌افزار و برگزاری جلسات مرتب آن می‌گوید: «در فاصله استعفای آقای پیربابایی تا پذیرش آن از سوی هیئت‌مدیره جلسات این کمیسیون در سازمان برگزار نشد. در هر‌ صورت سازمان باید یک کمیسیون سخت‌افزار داشته باشد و ما امیدواریم با انتخاب رئیس جدید، اعضای این کمیسیون دوباره به سازمان بازگردند و جلسات خود را برگزار کنند. بدیهی است اگر اعضای فعلی به دعوت سازمان پاسخ ندهند، طبق روال سایر کمیسیون‌ها فراخوانی برای تشکیل کمیسیون سخت‌افزار و یا ترمیم آن خواهیم داد و قرار نیست هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد.»

رئیس جدید کمیسیون سخت‌افزار ضمن اظهار امیدواری از بازگشت اعضا، در‌خصوص برنامه‌ها و اهداف در جلسات آتی این کمیسیون می‌گوید: «قطعا تمام برنامه‌هایی که تا کنون این کمیسیون پیش‌گرفته به روال گذشته دنبال و مرور می‌شود و بدون‌ شک رویه حاکم، همگرایی و تعامل نظرات تمام اعضا خواهد بود.»

ساماندهی ارتباط، اولین هدف است

درحالی‌که داننده بر لزوم تشکیل دوباره کمیسیون سخت‌افزار در سازمان تاکید می‌کند، دبیر‌کل نظام صنفی رایانه‌ای کشور به‌عنوان بازوی همفکر وی معتقد است ساماندهی ارتباط با اعضای این کمیسیون و بررسی دقیق مطالبات آنها بدون شک اولین گام‌های رئیس جدید خواهد بود.

حمیدرضا قمی ضمن اشاره به این‌که هیئت‌مدیره همواره نسبت به تصمیم‌ها و برنامه‌های کمیسیون سخت‌افزار حسن نیت داشته، معتقد است حصول اطمینان برای تمام اعضا قطعا در سایه این ارتباط جدید ایجاد خواهد شد: «از دید هیئت‌مدیره اصلاح فرایند موجود و پایان‌دادن به اختلاف نظرهای جاری مهم‌ترین هدف از انتخاب مسئول کمیسیون سخت‌افزار است و بدون شک خواسته‌های این کمیسیون بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.»

از دعوت سازمان استقبال می‌کنیم

حسین غروی که دو هفته پیش از سمت خود به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون سخت‌افزار استعفا کرد و همچنان تاکید می‌کند این کمیسیون به وظایف صنفی خود طی این مدت عمل کرده، در واکنش به انتخاب رئیس جدید معتقد است در صورت دعوت سازمان، اعضای این کمیسیون که همواره به‌دنبال حل مسائل صنفی بوده‌اند، بدون شک از این دعوت استقبال می‌کنند: «کمیسیون سخت‌افزار هیچ‌گاه رئیس‌محور نبوده و اعضای این کمیسیون هر کدام همواره حضور فعال و موثری داشته‌اند. مشکل کمیسیون سخت‌افزار هم طی این مدت هیچ‌گاه شخصی نبوده بلکه پیگیری منافع جمعی بوده است؛ از همین‌رو برای اعضای کمیسیون این موضوع که چه کسی رئیس باشد تفاوتی نمی‌کند.»

غروی ادامه می‌دهد: «خواسته‌های کمیسیون سخت‌افزار از سازمان مشخص است و ما امیدواریم با ورود خانم داننده و حساسیت ایشان، کمیسیون قدرت بیشتری  برای پیگیری برنامه‌هایش ‌داشته باشد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.