اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
13:08 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 51023

زیرساخت بر‌ اساس نرخ مرجع دلار تعرفه‌هایش را تغییر دهد

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه داده است در صورت تغییر نرخ مرجع دلار اعلامی از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعرفه‌های لینک سیگنالینگ SCCP برای برقراری رومینگ بین‌الملل اپراتورهای تلفن همراه کشور را بر اساس مصوبات مجمع صاحبان سهام شرکت به همان نسبت تغییر دهد.
به گزارش عصر ارتباط، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است هرگونه تغییر را حداقل دو هفته قبل از اعمال به اطلاع سازمان تنظیم مقررات برساند و صرفا در‌صورتی‌که رگولاتوری به دلیل نامتعارف‌بودن با تعرفه‌های پیشنهادی مخالفت نکند، تعرفه‌ها را اعمال کند.

در صورت تشخیص رگولاتوری بر نامتعارف‌بودن تعرفه‌ها، موضوع برای تصمیم‌گیری به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص تعرفه لینک سیگنالینگ SCCP برای برقراری رومینگ بین‌الملل را بررسی کرده و تعرفه لینک سیگنالینگ SCCP (Signaling Connection Control Part) برای برقراری رومینگ بین‌الملل اپراتورهای سیار را برای تعرفه اتصال اولیه لینک سیگنالینگ بین‌الملل 40 میلیون ریال و تعرفه اولیه برقراری لینک سیگنالینگ بین‌الملل به‌ازای هر اپراتور رومینگ خارجی را 16 میلیون ریال تصویب کرده است.

از سوی دیگر، تعرفه سالیانه به‌ازای هر لینک سیگنالینگ بین‌الملل 30 میلیون ریال و به‌ازای هر اپراتور رومینگ خارجی 11 میلیون و 400 هزار ریال است.

همچنین تعرفه سالیانه آنالیز SCCP به‌ازای هر اپراتور سیار داخلی 72 میلیون ریال تعیین شده و تعرفه سالانه مدیریت ترافیک نیز 30 درصد تعرفه سالیانه است. طبق این مصوبه، تعرفه اتصال اولیه یک بار و فقط در هنگام برقراری اولیه ارتباط و سایر تعرفه‌ها به‌صورت سالیانه محاسبه می‌شود. در صورت درخواست افزایش تعداد لینک سیگنالینگ برای بازه‌های زمانی موقت کمتر از یک‌سال، تعرفه برای حداقل 6 ماه یعنی 50 درصد تعرفه سالیانه محاسبه و دریافت می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.