اپراتورها

تلفن همراه

October 19, 2012
19:15 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 51060

آموزش و پرورش بی‌پروا پذیرای پروژه‌های همراه اول در مدارس است

 

برگزاری آنا: موبایل دانش آموزی پروژه دیگری است که این روزها پشت در مدارس انتظار ورود به جمع دانش آموزان را می‌کشد تا داستان توزیع سیم کارت‌ در مدارس را وارد فاز دوم خود کرده و باز هم موج جدیدی از تائید، تکذیب‌ و بی خبری مسئولان را رقم زند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، همین چند وقت پیش بود که خبر توزیع سیم کارت‌های دانش در برخی از مدارس سر و صدای بسیاری کرد و پس از تائید این موضوع توسط مسئولان همراه اول و تکذیب‌های وزارت آموزش و پرورش سرانجام توزیع سیم کارت در میان دانش آموزان تائید شد.
هنوز ماجرای جنجالی توزیع سیم کارت همراه اول در مدارس به پایان نرسیده که این روزها اخبار جدیدی در‌خصوص موبایل دانش آموزی به گوش می‌رسد.
حسین علیزاده، رئیس مرکز توسعه‌ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از بررسی طرح موبایل دانش‌آموزی خبر داده و می‌گوید: استفاده از موبایل در سن زیر 18 سال، آثار غیربهداشتی، اجتماعی و فرهنگی دارد، اما موبایل دانش‌آموزی فقط امکان اتصال دانش‌آموزان با والدین را دارد و مسیر رفت‌وآمد دانش‌آموز نیز با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، برای والدین مشخص می‌شود.
اما حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در‌خصوص توزیع سیم کارت در میان دانش آموزان می‌گوید:‌ آنچه که میان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش توافق شده بود ارائه سی دی های قرآنی در مدارس بود که به دلیل آنکه بخش خصوصی اجرا کننده این طرح، به دنبال درآمدزایی بود همراه با جوایز این سی دی ها، نسبت به ارائه سیم کارت میان دانش آموزان نیز اقدام کرد که این اقدام به صورت تفاهم شده نبود.
حاجی بابایی معتقد است که آموزش و پرورش اصلا برنامه‌ای برای توزیع سیم کارت در مدارس ندارد همچنین پیشنهاد توزیع موبایل دانش آموزی را وزارت ارشاد ارائه کرده است که آن را بررسی خواهیم کرد.
رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز معتقد است: از سوی این وزارتخانه پیشنهادی در زمینه اجرای طرح موبایل دانش آموزی و توزیع سیم کارت در میان دانش آموزان مطرح نشده است.
وی درباره توزیع حدود 12 میلیون سیم کارت در مدارس که با عنوان سیم کارت دانش و به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، می‌گوید: این اقدام اپراتور، توافقی بوده که با وزارت آموزش و پرورش داشته و ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد.
در حالی که خبرهایی در‌خصوص توزیع موبایل دانش آموزی در مدارس به گوش می‌رسد و وزیر آموزش و پرورش نیز از بررسی این طرح توسط کارشناسان خبر می‌دهد سید علی یزدیخواه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از ممنوع بودن بردن موبایل به مدرسه و برخورد انضباطی با دانش آموزان خاطی سخن می‌گوید.
به گزارش آنا، استفاده از گوشی های تلفن همراه مجهز به دوربین های عکس برداری و فیلم برداری در مدارس دخترانه، به دلیل ناآگاهی برخی از دانش آموزان از مضرات و تبعات استفاده نادرست از آنها، گاهی اوقات موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و خانواده ها شده است.
برخی از دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی با در دست داشتن گوشی های دوربین دار اقدام به عکس برداری یا فیلم برداری از همکلاسی های خود می کنند و بعضا آن را نیز به دیگران بلوتوث می‌کنند.
این موارد تنها بخش کوچکی از مضرات استفاده از موبایل در مدارس است.
توزیع موبایل و سیم کارت در میان دانش آموزان موضوعی است که کمی محتاطتر باید با آن برخورد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.