اپراتورها

تلفن همراه

October 19, 2012
19:25 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 51073

شبکه تلفن همراه موجب رشد دو برابری بازار IMS تا سال ۲۰۱۷ می‌شود

 

تا به امروز بخش وسیعی از خدمات IMS (IP Multimedia Subsystem) توسط شرکت‌های Wireline ارائه شده است.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، با گسترش IMS در شبکه تلفن همراه موسسه تحقیقاتی ABI پیش‌بینی می‌کند تا پنج سال آینده درآمدهای حاصل از این بخش به ۳٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
پنج فروشنده بزرگ زیرساخت‌های تلفن همراه به رهبری شرکت اریکسون بخش بزرگی از این بازار جدید و در حال رشد را از آن خود خواهند کرد و شبکه تلفن همراه سهمی ۵۰ درصدی را در خدمات IMS خواهد داشت. در این صورت فضای جدیدی در این بازار برای صاحبان ابتکارات نو ایجاد خواهد شد.
GSMA VoLTE محرک خوبی خواهد بود و IMS ابزاری در جهت تکامل خدمات صوتی است.
به گفته تحلیل گر ارشد شبکه‌های تلفن همراه در موسسه ABI، از آنجایی که LTE به صورت یک شبکه دیتا است.
اپراتورها درصدد به حداکثر رساندن سود حاصل از خدمات صوتی و دیتای خویش هستند. از بین بردن پیچیدگی‌های پشتیبانی جداگانه از خدمات صوتی و دیتا روی شبکه، ارزش تکامل گوشی‌های و شبکه موبایل را اثبات خواهد کرد.
اپراتورها می‌توانند از IMS با استفاده از تکنولوژی‌های موجود بهره ببرند اما از آنجایی که خدمات صوتی در نسل سوم تلفن همراه به خوبی ارائه می‌شود، تا کنون تمایل اندکی برای سرمایه‌گذاری در بخش IMS برای مکالمات تلفن همراه وجود داشته است.
با گسترش GSMA VoLTE و بهینه‌سازی طیف فرکانسی موجود توسط ۴G، اپراتورهای تلفن همراه به حداکثر بازده درآمدی خویش خواهند رسید.
هر یک از ۵ فروشنده بزرگ زیرساخت های مخابراتی روش iای مختلفی را برای ارائه IMS/VoLTE انتخاب کرده‌اند و هیچ شکی وجود ندارد که اپراتورها به دنبال رفع نیاز خود به بهترین شکل ممکن خواهند بود و باید با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی فروشندگان از طرق مختلف به ارائه فراگیر VoLTE بپردازند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.