بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2012
3:03 دوشنبه، 1ام آبانماه 1391
کد خبر: 51130

قدرتمندترین زوج‌های دنیای تکنولوژی

 

تکنولوژی دنیای بزرگ و به روزی دارد که اتفاقات جالب و اغلب مهمی در آن رخ می‌دهد. هر چند ملموس‌ترین اتفاقات همان‌هایی هستند که به شکل یک محصول یا سرویس در دسترس و اختیار کاربران مختلف در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرند، اما در پس این محصولات یا سرویس‌ها رویارویی‌ها و آشنایی‌هایی هم رخ می‌دهد که می‌تواند به بهانه تکنولوژی باشد و در نهایت به نفع این صنعت هم تمام شود. 

این همان قصه زندگی زوج‌های قدرتمند و موفق دنیای تکنولوژی است که اغلب در فضای کار یا تحصیل منجر به آشنایی شده و در ادامه این تکنولوژی بوده است که باعث ایجاد پیوندی بین آنها شده است.

به همین بهانه وب‌سایت Mashable به تازگی فهرستی از ده زوج قدرتمند و موفق دنیای تکنولوژی را معرفی کرده است که آن‌ را در اینجا می‌خوانید:
1- ماریسا مایر و زاک بوگ


ماریسا مایر به‌تازگی به‌عنوان مدیرعامل شرکت بزرگ Yahoo انتخاب و معرفی شده است. این انتخاب می‌تواند فرصتی برای تغییر مسیر این شرکت بزرگ اینترنتی باشد.
البته او قبل از این به‌عنوان یکی از کارمندان اولیه و فعال شرکت گوگل شناخته می‌شد. مایر معمولا به‌عنوان چهره بیرونی گوگل در میان مردم ظاهر می‌شد. همسرش زاک‌بوگ شریک مدیریتی صندوق سرمایه‌گذاری Data Collective است که در استارت آپ‌های بزرگ که در زمینه اطلاعات و دیتاسنترها فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کند. این زوج در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند.
2- فرد و جوآن ویلسون


فرد و جوآن ویلسون همدیگر را در دانشگاه ملاقات کردند. هر دو آنها وبلاگرهای پرکاری بوده و از سرمایه‌گذاران معروف نیویورکی هستند. فرد شریک مدیریتی بنگاه سرمایه‌گذاری Union Square و شرکت سرمایه‌گذاری Flatiron است. جوآن هم یک سرمایه‌گذار مهم است که کارش را به عنوان یک خرده‌فروش شروع کرد. سرمایه‌گذاری‌های او بیشتر در زمینه صنایع و بیش از نیمی از آنها در شرکت‌هایی که موسسان آنها زن هستند، انجام می‌شود.
3- شریل سندبرگ
و دیو گلدبرگ


اگرچه شریل سندبرگ بیشتر به عنوان شخص دوم فیس بوک شناخته می‌شود، اما قبل از این به عنوان یکی از اعضای کادر مدیریتی شرکت گوگل، کارمند وزارت خزانه‌داری و بانک جهانی فعالیت می‌کرده است. او فارغ‌التحصیل دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد بوده و همچنین عضو هیات‌مدیره دو کمپانی بزرگ و شناخته شده Starbucks و Walt Disney است. دیوید گلدبرگ هم اولین شرکت خود را با نام LAUNCH زمانی که ۲۶ ساله بود، تاسیس کرد و سپس آن را به شرکت بزرگ Yahoo فروخت. او در حال حاضر مدیرعامل شرکت SurveyMonkey است. این زوج هر روز در ساعت 5 و نیم عصر محل کارشان را ترک می‌کنند تا در کنار دو فرزندشان باشند.
4- سرگی برین
و آنی ووجسیکی


آنی ۱۰ سال در یک شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت و بهداشت کار می‌کرد و در حال حاضر یکی از موسسان شرکت 23andMe است که مرکزی برای اطلاعات ژنتیکی فردی است. سرگی برین هم که به همراه لری پیج غول موتور جست‌وجوی اینترنتی دنیا یعنی گوگل را تاسیس کرده‌اند، اولین دفتر شرکتشان را که یک گاراژ کوچک بود از خواهر آنی یعنی سوزان ووجیسکی اجاره کرده بودند. این درست زمانی بود که گوگل آنقدر رشد کرده بود که اتاق خوابگاه دانشگاه استنفورد برای کار آنها کافی نبود. سوزان در حال حاضر یکی از مدیران رده دوم شرکت گوگل است. برین و آنی در سال ۲۰۰۷ ازدواج کردند و حالا یک پسر کوچک دارند.
5- کوین رز و داریا پینو


کوین رز در سال ۲۰۰۶ و به خاطر موفقیت شرکت Digg روی جلد مجله BusinessWeek رفت، اما او می‌گوید که بخش بزرگی از ثروتش را با سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها به دست آورده است. او حالا یکی از شرکای سرمایه گذاری در
Google Ventures است. نامزدش داریا پینو هم چیزی بیش از یک وبلاگ نویس درباره غذا است. او مدرک دکترای خودش را در رشته عصب شناسی گرفته است. البته بیشترین شهرت او به خاطر وبلاگش با نام «گوچه فرنگی تابستانی» است که در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از ۵۰ سایت برتر تایم انتخاب شد. 
6- برایت مورین و دیو مورین


دیو مورین در اپل کار می‌کرد و بعد از آن به فیس‌بوک رفت و بالاخره یکی از موسسان استارت آپ موبایلی Path شد. Path یک شبکه اجتماعی است که کاربران را با دوستان نزدیک و خانواده‌شان در تماس نگه می‌دارد. همسرش بریت‌مورین هم مدیر بازاریابی محصولات در گوگل بود و حالا Brit + Co را راه‌اندازی کرده که یک وبلاگ درباره سبک زندگی و انجام آسان کارهاست. او به‌تازگی هم یک اپلیکیشن با نام Weduary تولید کرده که به زوج‌های جوان اجازه می‌دهد نه تنها برای عروسی‌شان سایت بسازند، بلکه کار دعوت و پاسخ به دعوت‌شدگان و رزرو مکان‌های انجام مراسم را هم انجام دهند. آنها در ماه جولای ۲۰۱۱ با هم ازدواج کردند.
7- ویکتوریا رانسام
و آلاین چوارد


در حالی که آلاین چوارد مشغول تولید محصولات در Wildfire است، ویکتوریا مسوول مدیریت تجاری آنجا را بر عهده دارد. این شرکت دومین استارت آپ آنهاست که در اوایل سال 2012 به گوگل فروخته شد. این شرکت یک موسسه رسانه اجتماعی بین شرکتی (B2B) که گفته می‌شود با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار فروخته شده است. چارد مدرک مدیریت MBA خود را از استنفورد کسب کرده و رانسوم فارغ التحصیل MBA از هاروارد است.
8- راشمی سینها و جان بوتله


راشمی و جان یک تیم زن و شوهری هستند که یکدیگر را در یک همکاری مشاوره‌ای ملاقات کردند. این زوج با همدیگر استارت آپ SlideShare را راه‌اندازی کردند. در سال ۲۰۰۸ مجله معتبر Fast Company راشمی را به‌عنوان یکی از بانفوذترین زنان در عرصه وب 0/2 معرفی کرده بود. شرکت آنها در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و در اوایل سال 2012 با قیمت ۱۱۹ میلیون دلار به شرکت LinkedIn فروخته شد.
9- کیت شفرد 
و ناتالیا لاکینانوآ


وقتی کیت شپرد و ناتالیا لاکینانوآ ازدواج کردند، درحال مذاکره برای شروع یک تجارت جدید با همکاری یکدیگر بودند. زمانی که اپل
App Store را افتتاح کرد، آنها این موقعیت طلایی را پیدا کردند. آنها شروع به ساخت بازی ویدئویی کردند. این زوج قبل از بازی Temple Run هم چند بازی دیگر تولید کرده بودند، اما Temple Run بیش از ۴۰ میلیون بار دانلود شد. از زمانی که آنها برنامه را رایگان کرده و امکان خرید در داخل فضای بازی را فعال کردند، درآمدشان ۱۰ برابر بیشتر شد. این زوج در واشنگتن دی سی زندگی می‌کنند.
10- پاول گراهام 
و جسیکا لیوینگستون


پاول گراهام یک برنامه نویس کامپیوتری است که نسخه اول نرم افزار تجارت الکترونیک Viaweb را در سال ۱۹۹۵ نوشته و آن را با قیمت ۴۹ میلیون دلار به شرکت Yahoo فروخت؛ چیزی که در نهایت تبدیل به هسته اولیه Yahoo Stores شد. این زوج موسسان Y Combinator هستند که یک شرکت سرمایه‌گذاری برای استارت آپ‌های مانتین ویو است. آنها سرمایه‌گذاری‌های کوچک روی تیم‌های تازه کار انجام داده و در ازای فراهم آوردن امکانات شروع فعالیت، سهم ۲ تا ۱۰ درصدی از سود این شرکت‌های نوظهور را کسب می‌کنند. این زوج در سال 2008 ازدواج کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.