تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

October 27, 2012
22:40 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51202

امکان کنترل تلفنهای هوشمند و تبلت با چشم فراهم شد

 

یک شرکت دانمارکی با ارائه نرم افزاری که کاربر را قادر می سازد دستگاه خود را با حرکت چشمهایش کنترل کند، وارد عرصه رقابت با سازندگان تلفنهای همراه و تبلت شده است.
به گزارش مهر، سون آلستروپ جوهانسن مدیراجرایی و یکی از بنیانگذاران شرکت دانمارک The Eye Tribe اظهار داشت: می توان از این نرم افزار برای کنترلهای اولیه چون ورق زدن صفحه هنگام خواندن کتابهای الکترونیکی و بازی کردن با چشم استفاده کرد.
 
این نرم افزار از نور مادون قرمزی استفاده می کند که از مردمک چشم تابیده می شود، این نور توسط دوربین دستگاه ضبط شده و کاربران را قادر می سازد که یا روی صفحه خود کلیک کرده یا آن را با چشمان خود بالا و پایین کنند.
 
وقتی که درحال خواندن یک کتاب الکترونیکی هستید وقتی به انتهای صفحه می رسید، این نرم افزار تشخیص می دهد که باید صفحه را ورق زده و به صفحه بعد برود و هنگامی که چشم خود را از صفحه گرفته و سمت دیگری نگاه می کنید، صفحه نمایش خود به خود تاریک می شود.
 
این نرم افزار توسط چهار دانشجوی دکترا که این شرکت را یک سال پیش تأسیس کرده اند ساخته شده است. آنها در ماه اگوست بودجه 800 هزار دلاری برای ساخت این فناوری دریافت کردند.
 
این شرکت قصد دارد این فناوری را بدون دریافت هیچ هزینه ای در اختیار سایر سازندگان نرم افزارهای تلفنهای همراه قرار دهد تا آنها برای این نرم افزار برنامه های اجرایی متناسب طراحی کنند.
 
آلستروپ جوهانسن اظهار داشت این شرکت قصد دارد نرم افزار خود را در سخت افزار تولید کنندگان تبلتها قرار دهد تا کاربران بتوانند از این نرم افزار در تبلت خود برخوردار بوده و پس از آن برنامه های اجرایی را دانلود کنند که با فناوری کنترل چشم کار می کند.
 
این شرکت قصد دارد هزینه های خود را برای تولید این فناوری از هزینه های مجوز به شرکتهای تولید کننده سخت افزار چون اپل ، سامسونگ، گوگل یا مایکروسافت جبران کند.
 
دوربینها در دستگاه های کنونی تبلتهای همراه باید به یک دستگاه کوچک با دوربین مادون قرمز متصل شوند تا این نرم افزار قابل اجرا باشد اما براساس اظهارات مدیر اجرایی انی شرکت، نسل آینده دستگاه ها می توانند از این نرم افزار به سادگی استفاده کنند.
 
وی افزود: درحال حاضر کاربران در صورت تمایل از این نرم افزار نیاز به یک دستگاه اضافی دارند که باید به تبلت یا تلفن هوشمند آنها اضافه شود و یا یک سخت افزاری در این میان لازم است که هنوز در بازار نیامده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.