اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 27, 2012
22:46 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51207

گارتنر از رشد ۲۰ درصدی بازار خدمات ابری در سال ۲۰۱۲ خبر داد

 

بنابر مطالعات موسسه تحقیقاتی گارتنر بازار فضای رایانش ابری در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۰ درصد رشد خواهد داشت و در مجموع در سطح جهان به ۱۰۹ میلیارد دلار یعنی ۹۱ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۱ خواهد رسید.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، سرویس‌های فرآیند تجاری (BPaaS) حدود ۷۷ درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند و بزرگترین بخش آن را تشکیل می‌دهند.
زیرساخت‌هایی به عنوان خدمات IaaS سریع‌ترین رشد را در بازار خدمات پردازش ابری داشته است به نحوی که رشد ۴۵٫۴ درصدی را در سال ۲۰۱۲ خواهد داشت.
به گفته مدیر تحقیقات موسسه گارتنر به متظور استفاده از رشد بازار خدمات ابری، موسسات تجاری ابتدا باید به دقت تفاوت‌های موقعیت‌های جغرافیایی و اجزای مختلف خدمات ابری را بررسی کنند و با شناخت فرصت‌ها و روندها به اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بپردازند.
به گفته گارتنر،BPaaS  بزرگترین بخش خدمات ابری هستند زیرا شامل تبلیغات مبتنی بر پردازش ابری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌ها می‌شوند.
در سال جاری پیش بینی شده است درآمد این بخش از رقم ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۸۴٫۲ میلیارد دلار برسد.
تبلیغات مبتنی بر پردازش ابری تا چهار سال آینده ۴۷ درصد از کل مخارج پردازش ابری عمومی را در بر خواهند گرفت.
پس از BPaaS بزرگترین بخش خدمات مبتنی بر پردازش ابری را SaaS تشکیل می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از آن به ۱۴٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ برسد.
هرچند آمریکای شمالی بزرگترین منطقه در استفاده از خدمات ابری است، در حال حاضر بنا به گفته گارتنر بالاترین نرخ رشد منطقه‌ای را در کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام مانند هند، اندونزی، چین و نیز کشورهای آمریکای لاتین مانند آرژانتین، مکزیک و برزیل و کشور روسیه شاهد خواهیم بود.
آمریکای شمالی با رشد ۶۱ درصدی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در خدمات مبتنی بر فضای رایانش ابری پیشتاز خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.