سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 28, 2012
14:04 یکشنبه، 7ام آبانماه 1391
کد خبر: 51228

مدیر عامل مایکروسافت: ویندوز ۸ کسب و کار‌ها را شیفته خود خواهد کرد

 

استیو بالمر، مدیر عامل شرکت مایکروسافت در مراسم عرضه ویندوز ۸ گفته این سیستم عامل به خاطر ویژگی‌ها و قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ای که دارد، نظر کسب و کارهای کاربر را نیز به خود جلب خواهد کرد. 
به گزارش وب سایت cio، مدیر عامل مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز ۸ اشاره چندانی به کاربری ویندوز ۸ برای کسب و کارهای تجاری نکرده و فقط به ذکر این نکته اکتفا کرده بود که این کسب و کار‌ها به خاطر قابلیت‌های امنیتی این سیستم عامل شیفته آن خواهند شد. استیو بالمر در این باره گفته ویندوز ابزار منحصر به فردی به کسب و کار می‌دهد که برای محافظت از داده‌های خود بدان نیازمندند و این‌‌ همان چیزی است که آن‌ها را به مایکروسافت متکی می‌کند. دپارتمان‌های آی تی کسب و کار‌ها به ما گفته‌اند ویندوز ۸ چیزی را که بدان نیازمندند بدان‌ها می‌دهد و در عین حال آن‌ها را قادر می‌کند تا به کارکنان خود اجازه دهند ابزار تحت ویندوزی را که واقعاً بدان نیازمندند، انتخاب کنند. 
بالمر درباره قابلیت‌های ویندوز ۸ توضیح بیشتری نداده است، اما مایکروسافت در طول یک سال گذشته مطالب جسته و گریخته‌ای درباره این قابلیت‌ها منتشر کرده که به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با اظهارات استیو بالمر نباشد. برخی از این قابلیت‌ها به شرح زیر است: 
–    راهکارهای احراز هویت دو عاملی که مبتنی بر پلت فرم‌های معتبری است که با پردازنده‌های دستگاه‌های تحت ویندوز ۸ همگام شده است. 
–    قابلیت‌های وی پی ان داخلی
–    سیستم بوت امن که بر مبنای فناوری TPM کار می‌کند. این راهکار باعث می‌شود راه اندازی سیستم عامل از روی نسخه اصلی نصب شده دچار اختلال نشود. سیستم بوت امن در واقع فرایندی است که نرم افزارهای ضدبدافزار را قبل از راه اندازی ویندوز فعال می‌کند و بدافزارهایی را که می‌کوشند این نرم افزار‌ها را غیرفعال کنند، از کار می‌اندازد. 
–    داده‌های ذخیره شده از طریق این سیستم عامل به صورت خودکار رمزگذاری می‌شود. 
–    رمزهای عبور تصویری. در این روش کاربر برای ورود به محیط ویندوز می‌تواند با تعیین نقاط خاصی از یک عکس از آن‌ها به عنوان رمز عبور استفاده کند. فقط کافی است هنگام ورود به محیط ویندوز یا به اصطلاح لاگ این (log in) نقاط تعیین شده بر روی عکس را به‌‌ همان ترتیبی که قبلاً انتخاب کرده، لمس کند. 
بر اساس این گزارش، استیو بالمر در مراسم معرفی ویندوز ۸ وعده داده بزودی راهکارهای جدید مایکروسافت در زمینه پلت فرم‌های مدیریت منابع سازمانی (ERM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این شرکت که به مایکروسافت دینامیک معروف شده، اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد. مدیر عامل مایکروسافت همچنین قرار است درباره نرم افزار شبکه بندی اجتماعی این شرکت که تحت فناوری پردازش ابری است و برای کسب و کارهای کاربر طراحی شده، اطلاعاتی ارائه کند. این نرم افزار یامر نام دارد و مایکروسافت وعده داده آن را با پلت فرم‌های دینامیک، شیرپوئینت، آفیس و لینک یکپارچه خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.