امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 29, 2012
0:00 دوشنبه، 8ام آبانماه 1391
کد خبر: 51239

تمام استانداردهای امنیتی پست الکترونیکی ملی فراهم شده است

 

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی از ارایه قابلیت های جدید پست الکترونیکی ملی خبر داد و گفت: تمام استانداردهای لازم برای تامین امنیت این سرویس فراهم شده است.
 
به گزارش  ایرنا، ˈحمید شهریاریˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارسال رایانامه به پیامک و بالعکس، دسترسی به پست الکترونیکی چاپار از طریق پروتکل IMAP ، نرم افزار تلفن همراه چاپار (CHMOBILE) و قابلیت انتخاب http یا https توسط کاربر از قابلیت های جدید پست الکترونیکی ملی تحت عنوان چاپار است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرویس پست الکترونیکی ملی چاپار از حدود یک سال گذشته راه اندازی شده و از حدود هفت ماه قبل نیز به ارایه خدمت در شبکه پرداخته است، استقبال گسترده ای از آن در سطح داخل و حتی خارج شده است.
 
شهریاری با بیان اینکه قابلیت های جدید این محصول، آن را در مقایسه با محصولات مشابه خارجی کاملا رقابت پذیر کرده است، گفت: قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی آن 50 درصد کمتر است ضمن اینکه 1.5 برابر زیرخدمات بیشتری را عرضه می کند.
 
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با تاکید براینکه در حال حاضر 300 هزار کاربر داخلی طی هفت ماه گذشته در این سرویس ثبت نام کردند، افزود: روزانه یک هزار و 200 کاربر به مجموعه کاربری سرویس پست اللکترونیکی چاپار اضافه می شود و همچنین موسسات تجاری مختلفی خواهان دریافت بسته های سازمان خود از طریق این سیستم هستند.
 
وی سپس با اشاره به قابلیت های جدید پست الکترونیکی ملی چاپار اظهار داشت: علاوه بر پروتکل http ، پروتکل https نیز اضافه شده است تا کاربران مطمئن باشند که ایمیل های آنها از طریقی امن ارسال می شود.
 
شهریاری افزود: تمامی پیام های الکترونیکی کاربران رمزنگاری شده و به هیچ گونه طی مسیر قابل مشاهده و بازگشایی نیست.
 
دبیرشورای عالی اطلاع رسانی در ادامه افزود: سرویس پست الکترونیکی ملی چاپار از استانداردهای لازم برای تامین امنیت محتوی، سرویس و خدمت در هر دوسوی برخوردار است و با وجود تامین امنیتی که شکل گرفته این اطمینان برای کاربران وجود دارد که محتوای مبادلاتی آنها در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.
 
وی سپس به قانون جرایم رایانه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به این قانون، سیستم پست الکترونیکی چاپار شکل گرفته است بنابراین پشتیبانی های قانونی برای امنیت سرویس و پشتیبانی های فنی برای تامین امنیت برای آن کاملا وجود دارد.
 
شهریاری با بیان اینکه یک تیم کاملا متخصص در حوزه امنیت، روزآمد کردن سیستم پست الکترونیکی را برعهده دارد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات امنیتی در حوزه پست الکترونیکی به ارایه کننده سرویس و بخش دیگر به حوزه کاربران ارتباط دارد.
 
وی افزود: 95 درصد از مشکلات امنیتی برای پست های الکترونیکی مربوط به کاربران است که مسایل امنیتی را رعایت نکردند و 5 درصد مابقی نیز مربوط به هکرها هستند که سرویسهای ارایه کننده را مورد حمله قرار می دهند البته ما تدابیر لازم را برای این منظور اندیشیده ایم.
 
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در پایان تصریح کرد: قفل ها و ضمانت های لازم برای امنیت سرویس پست الکترونیکی ملی چاپار فراهم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.