باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

فناوری

October 30, 2012
23:12 سه شنبه، 9ام آبانماه 1391
کد خبر: 51291

انفجار وب‌گردی با موبایل

 

دنیای اقتصاد- گوشی‌های موبایل همیشه پرطرفدارترین محصولات دیجیتال قابل حمل هستند. شاید تا چند سال قبل بسیاری از ما همراه با کاربران دیگر در سرتاسر دنیا تنها به برقراری تماس و اس ام اس اکتفا می‌کردیم، اما حالا دیگر گوشی‌های موبایل به دستگاه‌های دیجیتال چند منظوره و کاربردی تبدیل شده‌اند که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران خودشان قرار می‌دهند و به تدریج جای دیگر گجت‌های دیجیتالی همراه را می‌گیرند. 
 
در واقع موبایل‌های هوشمند انقلاب بزرگی را در عرصه تکنولوژی و محصولات دیجیتال شخصی ایجاد کرده‌اند. حالا دیگر تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند عادت‌های موبایلی ما را به کلی تغییر داده‌اند. موسسه تحقیقاتی BI Intelligence به تازگی گزارش تحقیقاتی را درباره عادت‌های موبایلی کاربران منتشر کرده است که نشان می‌دهد حضور موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها در زندگی روزمره افراد، سبک زندگی اغلب آنها را تغییر داده است. نتایج این گزارش به صورت خلاصه در اینجا آمده است:
استفاده از وب روی موبایل در حال انفجار است: این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کاربران موبایل در آمریکا به عنوان نمونه‌ای از یک بازار پررونق، در حال حاضر به مرورگرها و اپلیکیشن‌ها دسترسی دارند و میزان زمانی که در هر ماه برای کار با اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند نسبت به سال ۲۰۱۱ دو برابر شده است. بسیاری از فعالیت‌های
زمان بر انجام شده توسط کاربران موبایل مانند بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موسیقی از طریق اپلیکیشن‌ها انجام می‌شوند. گذراندن وقت با وب‌گردی روی موبایل حالا به یک تب مسری در میان کاربران سرتاسر دنیا تبدیل شده است.
و اغلب فعالیت‌های محبوب کاربران موبایل، محبوب‌تر هم شده‌اند: دو بخش بسیار مهم و بزرگ در استفاده روزانه از اپلیکیشن‌ها در اختیار شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها است. طبق جدیدترین آمار منتشر شده توسط موسسه ComScore در حال حاضر ۳۷ درصد از تمام کاربران موبایل در آمریکا با موبایل از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. همچنین ۳۴ درصد از کاربران موبایل آمریکا از موبایل‌های هوشمندشان برای بازی استفاده می‌‌کنند. جالب اینجا است که این آمار نسبت به دو سال پیش دو برابر شده‌اند.
فرآیند خرید در حال دگرگونی است: پیش‌بینی می‌شود که تجارت موبایل آمریکا در سال 2012 از ۱۰ میلیارد دلار هم بگذرد. در حالی که این مبلغ در سال ۲۰۱۰ تنها ۶ میلیارد دلار بوده است. در حال حاضر خریدهای موبایلی رونق زیادی گرفته است تا جایی که بر اساس گزارش Nielsen در سال 2012 بیش از 89 درصد کاربران موبایل‌های هوشمند هنگام خرید از فروشگاه‌ها، به شکلی از گوشی موبایل‌شان بهره می‌برند. برخی برای دستیابی به تبلیغات آنلاین از گوشی موبایل‌شان استفاده می‌کنند و بعضی هم برای جست‌وجو درباره محصولی خاص. این در حالی است که بعضی از کاربران هم برای پرداخت‌های موبایلی از موبایل‌های هوشمند خودشان استفاده می‌کنند. 
و البته کاربران محتوای بیشتری را نسبت به گذشته مصرف می‌کنند: تعداد مصرف‌کنندگان محتوای دیجیتال نسبت به آنهایی که ترجیح می‌دهند این محتوا را به صورت چاپی و سنتی در اختیار داشته باشند، هر روز بیشتر می‌شوند.
جالب اینکه مصرف‌کنندگان محتوای دیجیتالی به طور متوسط تعداد کتاب بیشتری را در طول سال مطالعه می‌کنند. در آمریکا تعداد افرادی که با استفاده از موبایل‌شان به موسیقی گوش می‌دهند، در کمتر از سه سال تا دو برابر بیشتر شده است. بیش از ۶۰ درصد دارندگان موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها از دستگاه شان برای دسترسی به خبرها استفاده می‌کنند و تماشای ویدئو روی موبایل همچنان رشد صعودی را دنبال می کند.
و پیشرفت‌های بسیار بیشتری هم در راه است: این آمار نشان می‌دهد که به ازای هر کاربر موبایل هوشمند، شش نفر از موبایل معمولی استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ موبایل‌های هوشمند در آمریکا ۵۰ درصد است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.