سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 5, 2012
0:06 دوشنبه، 15ام آبانماه 1391
کد خبر: 51362

سیسکو سیستم مدیریتی جدیدی را برای کنترل سرور‌ها عرضه کرد

 

شرکت سیسکو که در زمینه عرضه راهکارهای شبکه‌ای در دنیای آی تی شهرت دارد، از سیستم مدیریتی جدیدی رونمایی کرده است که کاربران به کمک آن می‌توانند هزاران سرور و پایگاه داده را مدیریت کنند. 
به گزارش وب‌سایت itworld، شرکت سیسکو برای سرورهای تحت سیستم مدیریت یکپارچه (یو سی اس) خود راهکار جدیدی عرضه کرده که کار مدیریت تعداد زیادی از سرور‌ها و پایگاه‌های داده در مناطق جغرافیایی مختلف را سهولت می‌بخشد. این سیستم که یو سی اس سنترال نامیده شده است، به مدیران آی تی اجازه می‌دهد که پایگاه‌های داده خود در سراسر دنیا را مدیریت کنند و از طریق آن به ابزارهای مدیریتی شرکت‌های طرف سوم در حوزه مدیریت سیستم‌ها و فناوری پردازش ابری نیز دسترسی داشته باشند. هم اکنون برخی از شرکت‌های مطرح مثل کامپیوترویر، کلوپیا، زنوس، ساینس لوجیک، اسلپلانک و غیره از جمله شرکت‌های طرف ثالثی هستند که ابزارهای طراحی شده توسط آن‌ها با این سیستم سازگار است. این شرکت‌ها در زمینه پردازش ابری، بازیابی داده‌ها، کنترل و مدیریت عملکرد پایگاه‌های داده و غیره ابزارهایی عرضه می‌کنند. 
سیسکو اعلام کرده است سیستم مدیریتی جدید این شرکت کاربران را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده متشکل از دامنه‌های چندگانه و طیف وسیعی از نام‌های کاربری و سیاست‌های مختلف در زمینه ذخیره داده را مدیریت کنند. سیستم کنونی سیسکو که برای مدیریت پایگاه‌های یو سی اس مورد استفاده قرار می‌گیرد، یو سی اس منیجر نام دارد که تک دامنه است و قابلیت پشتیبانی از چندین دامنه به طور همزمان را ندارد. البته سیسکو این سیستم را نیز ارتقا داده و قابلیت‌هایی مثل کاهش نیاز به ارتباطات کابلی و راه اندازی سریع نرم‌افزار را به آن افزوده است. 
بر اساس این گزارش، سیستم مدیریتی جدید سیسکو با نرم افزار اتوماسیون هوشمندی این شرکت نیز یکپارچه شده و امکان ایجاد یک پروفایل جهانی از خدمات پایگاه‌های یو سی اس را فراهم کرده است. 
بر اساس آمار و ارقامی که در آگوست سال جاری منتشر شد، سیستم یو سی اس سیسکو تاکنون ۱۵۸۰۰شرکت و سازمان بزرگ در سراسر جهان را به خود جلب کرده است که بیش از نیمی از پانصد شرکتی که به فهرست برترین‌های فورچون راه یافته‌اند، جزء مشتریان این خدمات هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.