تبلت

تلفن همراه

November 8, 2012
15:40 پنجشنبه، 18ام آبانماه 1391
کد خبر: 51426

فروش ۳ میلیون ایپد در فروش آخر هفته اپل

 

روزهای پاییزی و البته پایانی سال ۲۰۱۲ همراه است با فروش گجت‌ها و نرم‌افزارهای محبوب که هرکدام در پی اعلام آمار فروش بالای خود هستند. بعد از مایکروسافت و فروش ۴ میلیونی ویندوز ۸ در سه روز، حالا نوبت به اپل رسیده است تا آمار فروش خود را به عنوان موفقیت اعلام کند.
 
شرکت اپل امروز اعلام کرده است که توانسته سه میلیون از محصولات جدید خود یعنی New iPad و iPad mini را در تعطیلات آخر هفته به فروش برساند اما اعلام نکرده است که دقیقا از هرکدام چه تعدادی را به فروش رسانده است. این میزان، دو برابر تعدادی است که سال گذشته iPad نسل سوم در تعطیلات آخر هفته اولین ارائه به فروش رسیده است. باید به این نکته هم توجه داشت که اپل در حال حاضر تنها محصولات Wi-Fi خود را به فروش می‌رساند و هنوز خبری از نسخه‌های Cellular تا چند هفته آتی نیست. شاید بد نباشد بدانید که بسیاری از فروشگاه‌های اپل در سراسر دنیا و البته ایالت‌های مختلف آمریکا خبر از تمام شدن این سری از محصولات را داده‌اند و حتی با وجود اتفاقاتی که در پی طوفان سندی به وجود آمده یکی از فروشگاه‌های اپل در نیویورک تنها دو ساعت بعد اعلام کرده است که دیگر محصولی برای عرضه ندارد. 
زمانیکه میزان فروش نسخه‌های جدید iPhone در تعطیلات پایان هفته اولین فروش اعلام شد،‌ با اینکه مسئولین اپل در ظاهر از این میزان فروش اظهار رضایت کردند،‌ سهام اپل تا ۲ درصد سقوط داشت اما حالا با وجود اینکه هیچ کس نمی‌داند چه تعداد از محصولات جدید به فروشگاه‌ها ارسال شده است و حتی از کدام نسخه بیشتر خریداری شده،‌ سهام اپل ۱ درصد رشد داشته است که این مطمئنا خبر خوشایندی برای شرکت سیب گاز زده است. البته بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها و حتی خبرنگاران معتبر گزارش‌هایی از صف‌های نه چندان طولانی در مقابل فروشگاه‌های اپل می‌دادند که البته چندان معیار قابل اعتنایی نمی‌تواند باشد و البته Cnet‌ هم خبر متفاوتی از این رویداد دارد. مطمئنا باید تا چند هفته آینده صبر کرد و مجموع فروش این محصولات را به اضافه نسخه‌های Cellular‌ مشاهده کرد تا بتوان به جمع بندی درستی از این موضوع رسید. اما شاید بهترین خبر در حال حاضر برای اپل رشد سهام این شرکت باشد که در چند هفته اخیر چندان اوضاع ثابتی نداشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.