باندپهن

مخابرات فضایی

November 9, 2012
22:33 جمعه، 19ام آبانماه 1391
کد خبر: 51450

رئیس صدا و سیما اعلام کرد: کار ساخت و پرتاب ماهواره‌ ایرانی به زودی عملیاتی می‌شود

 

جام جم آنلاین: رئیس رسانه ملی درباره ماهواره تلویزیونی ایرانی گفت:با وجود اینکه ساخت و پرتاب ماهواره های بلند مرتبه برای کارهای تلویزیونی در دستور کار نظام جمهوری اسلامی بوده است اما با وقایع اخیر کمیته چهار جانبه‌ای متشکل از وزارت ارتباطات ، وزارت دفاع ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما تشکیل شده که در روزهای آینده با امضای تفاهمنامه چهارجانبه کار ساخت و پرتاب ماهواره رادیو تلویزیونی ایرانی عملیاتی می‌شود.
 
رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه یازدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه در پاسخ به خبرنگار جام جم در خصوص ارسال پارازیت بر روی شبکه های ایرانی و قطع این شبکه‌ها گفت: تا کنون ده‌ها اقدام خصمانه در حوزه سیگنال رسانی صدا و سیما از سوی استکبار انجام گرفته است.
 
ضرغامی افزود:برخی از آنها مانند اقدام اخیر شبکه های جمهوری اسلامی از روی ماهواره‌ای که با ما قرارداد داشته و ۹ سال هم از قراردادش باقی مانده بود بطور یکطرفه قطع شده، بعضی از آنها نیز در طول ماه های گذشته قراردادهایی که با ما داشته اند بصورت یکطرفه لغو کرده و یا تمدید نکردند و در وجه دیگر از طرف برخی کشورهای منطقه بر روی برخی شبکه ها ایرانی پارازیتهای بسیار پرقدرتی ارسال می‌شود .
 
مهندس ضرغامی ادامه داد: در برخی موارد این شبکه‌ها در کشورهای همسایه واقعا قابل دریافت نیست،ما این کشورها را شناسایی کردیم و محل تقریبی این پارازیتها را هم می‌دانیم که بر همین اساس پرونده های قضایی تشکیل داده و به سازمانهای بین المللی هم شکایت کردیم تا منبع ارسال پارازیتهای مزاحم شبکه‌های جمهوری اسلامی را اعلام کنند و با امکاناتی هم که آنها در اختیار دارند می‌توانند این منابع را دقیق شناسایی و اعلام کنند اما به دلیل اینکه همه آنها یک هدف را دنبال می‌کنند حاضر به این کار نیستند.
 
یازدهمین همایش سراسری فناوری رسانه که از ۱۶ آبان ماه آغاز شده است تا ۱۹ آبان ماه در مجموعه زیبا کنار ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.