سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2012
4:23 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1391
کد خبر: 51619

موافقت با صدور مجوز برای 171 درخواست در کارگروه نظارت، ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار

 

مدیر امور بسته‌های نرم‌افزاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: کارگروه نظارت، ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار، با صدور مجوز برای 171 درخواست موافقت کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، علی جاودانی از برگزاری نود و هفتمین جلسه کارگروه نظارت، ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار به ریاست سرپرست معاونت رسانه‌های دیجیتال مرکز خبرداد و گفت: در این جلسه، اعضای کارگروه با صدور مجوز برای 171 درخواست موافقت کردند؛ این در حالی است که در این جلسه 179 درخواست مورد بررسی قرار گرفت و  هشت اثر از نظر کارگروه، نیازمند اصلاح محتوایی و یا فاقد صلاحیت برای صدور مجوز تشخیص داده شد.
 
مدیر امور بسته‌های نرم‌افزاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، همچنین از موافقت این کارگروه با 21 درخواست گواهی ثبت خبرداد و تصریح کرد: تمامی 21 درخواستی که برای دریافت گواهی ثبت نرم‌افزار به کارگروه ارجاع داده شده بود، مورد موافقت واقع شد.
 
وی افزود: 79 درخواست اثر نیز برای دریافت پروانه انتشار مورد بررسی قرار گرفت که به استثنای 8 درخواست، مابقی مورد تائید اعضای کارگروه واقع شد.
 
جاودانی در ادامه به صدور مجوز تکثیر 83 حامل دیجیتال از مجموع 83 درخواستی ارایه شده به کارگروه خبرداد.
 
وی گفت: نرم‌افزارهایی همچون نرم‌افزار پرواز از مدینه تا طوس، سیستم گزارش‌دهی اعتباری و اعتبارسنجی اشخاص حقوقی، افسانه سرزمین رنگ‌ها، قصه‌های سلامت، بارداری سالم، نرم‌افزار بازرگانی و فروش، قدسنا، رسانه‌ها و دنیای امروز، چگونه ریاضیات و فیزیک را بالای 90 % پاسخ دهید، آموزش جامع کمک‌های اولیه و داروشناسی، مجموعه نرم‌افزارهای گردشگری سفرنما، منابع انسانی فصل، همراه عاشورائیان، سیری در احادیث رضوی، مرگ سایه‌ای همراه و یاس کبود 2 از جمله نرم‌افزارهایی هستند که حایز شرایط اخذ مجوز شناخته شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.