اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 22, 2012
4:39 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1391
کد خبر: 51624

همکاری اپراتورهای انگلیسی در جلوگیری از تداخل فرکانسی ۴G و Freeview TV

 

چهار اپراتور عمده تلفن همراه در کشور انگلیس یعنی EE، O2، Three و Vodafone اعلام کردند با ایجاد گروهی با نام طیف فرکانسی تلفن همراه دیجیتال (DMS) گام مثبتی در جهت حرکت به سوی خدمات نسل چهارم تلفن همراه خواهند برداشت.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این گروه که پیش از این تحت عنوان MitCo شناخته می‌شد، مسئول رسیدگی به موضوعات و مشکلاتی است که در مسیر توسعه نسل چهارم تلفن همراه ممکن است برای مشترکین خدمات Freeview TV ایجاد شود.
از آنجاییکه طیف فرکانسی خدمات تلویزیون دیجیتال در محدوده ۷۰۰ مگاهرتز قرار دارد، احتمال زیادی در تداخل آن با طیف فرکانسی ۸۰۰ مگاهرتز مربوط به شبکه ۴G در این کشور وجود دارد و این بدان معناست که چندین هزار خانوار دسترسی به خدمات تلویزیون دیجیتال را از دست خواهند داد مگر آنکه از آنتن‌های هوایی مخصوص و یا فیلترهایی با قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ پوند استفاده کنند.
پیش از این اپراتورها توافق کرده‌اند هرچه سریع‌تر چالش‌های قانونی احتمالی علیه یکدیگر را کنار گذارند و ایجاد DMS نقطه عطف مهمی در مسیر توسعه خدمات نسل چهارم در انگلیس خواهد بود.
وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش این کشور با استقبال از این حرکت، آن را موجب رفع موانع پیش روی توسعه نسل چهارم دانست.
پس از چندین نوبت تاخیر در مزایده این طیف فرکانسی که با چالش‌های قانونی همراه بود، این اقدام نقطه عطفی در حرکت این کشور به سوی خدمات نسل چهارم محسوب می‌شود و بدین ترتیب با رفع مشکلات موجود اپراتورهای این کشور می‌توانند باند ۸۰۰ مگاهرتز را به نسل چهارم تلفن همراه اختصاص دهند.
درحال حاضر سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی انگلیس (Ofcom) اجازه ارائه خدمات شبکه ۴G را به اپراتور EE داده است تا آن را روی شبکه خود راه‌اندازی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.