اپراتورها

تلفن همراه

November 22, 2012
5:01 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1391
کد خبر: 51629

نوسازی شبکه همراه اول در 17 استان

 

معاون عملیات مناطق همراه اول با اشاره به پنج منطقه در نظر گرفته شده در کل کشور برای مدیریت و نظارت بهتر شبکه گفت: تاکنون نوسازی هفت استان کشور انجام شده و 10 استان دیگر در دست نوسازی است.
 
سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح مناطق عملیات شبکه در پنج منطقه «شمال‌شرق»، «مرکزی»، «غرب»، «جنوب» و «تهران و کرج» اظهار کرد: منطقه شما‌ل‌ شرق شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی و سیستان و بلوچستان است.
 
وی افزود: منطقه "مرکزی" نیز اصفهان، یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، قم، قزوین، سمنان و زنجان را شامل می‌شود و منطقه "غرب" استان‌های ادربیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه،همدان و مرکزی و همچنین منطقه"جنوب" شامل استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد است.
 
او گفت: دو منطقه کرج و تهران نیز به صورت دو مرکز جداگانه در نظر گرفته می‌شوند.
 
معاون عملیات مناطق همراه اول با تاکید بر نوسازی شبکه همراه اول بیان کرد: با توجه به اینکه 19 سال از قدمت شبکه همراه می‌گذرد، برای ارائه سرویس‌های جدید همچون سرویس‌های ارزش افزوده، از 4 سال گذشته نوسازی شبکه آغاز شده است.
 
وی با اشاره به نوسازی‌های انجام شده در دو بخش تاکید کرد که یکی در هسته مرکزی شبکه است که با نوسازی‌های انجام شده و تقریبا در مراحل آخر به سر می‌برد و دیگری در کل استان‌های کشور است و به پهنای ایران بستگی دارد که دارای حجم بالایی است و در سال گذشته توانستیم 7 استان کشور را بازسازی کنیم.
 
رضوی افزود: استان‌های قزوین، همدان، زنجان، اردبیل، اهواز، سنندج و خرم‌آباد حالت دسترسی دارند و مرحله کور در آن‌ها به صورت کامل انجام شده و خدمات شبکه همراه اول در همه مناطق کشور یکپارچه است و خدمات هم به صورت یکسان در کل کشور ارائه می‌شوند.
 
معاون عملیات مناطق همراه اول با تاکید بر نوسازی در 10 استان دیگر بیان کرد: نوسازی در دیگر استان‌ها هم بر اساس فروشنده و هم بر اساس جمعیت و مشترک انجام می‌شود که اکنون در اذربایجان غربی و شرقی، خراسان شمالی و جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان،‌ بوشهر، هرمزگان، سمنان و کرمانشاه درحال نوسازی‌اند.
 
وی افزود: تاکنون شبکه هفت استان کشور نوسازی شده و 10 استان دیگر در دست اقدام است که امیدواریم این 17 استان تا پایان شهریوماه 92 تمام شود.
 
رضوی درباره عوامل نوسازی‌های مناطق بیان کرد: سه عامل به صورتی در نظر گرفته شده تا بتوانم شبکه فرسوده را به شبکه کارای جدید تبدیل سپس شبکه را برای ارائه سرویس‌های نسل آتی آماده کنیم و پس از آن که تنوع سرویس در کشور را افزایش دادیم، شاهد صرفه‌جویی در منابع کشور خواهیم شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.