تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

November 23, 2012
1:08 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51643

مدیر عامل ریم: بلک بری 10 نیاز به لپ‌تاپ را رفع می‌کند

 

RIM CEO Thorsten Heins Speaks To Blackberry Conference In San Jose
بلک بری 10 چندان از معرفی و عرضه نهایی دور نیست و کاربران وفادارش امیدوارند که سیستم عامل نو نوار کمپانی RIM یک ترقی بزرگ و رقیبی قَدَر برای میدان نبرد اندروید و iOS به شمار برود. RIM اخیراً اعلام کرد که بلک بری 10 در سی اُمین روز از سال نوی میلادی عرضه خواهد شد و اکنون نظرات اولیه مدیر عامل کمپانی، آقای «تورستن هینز» را درباره دیدگاه و امیدش به این سیستم عامل جدید داریم. 
 

blackberry-10.jpg

به گزارش نارنجی از product-reviews.net آقای هینز که با امیدواری زیاد به آینده می‌نگرد، در موقع صحبت کردن راجع به آینده و فرصت ها می‌گوید حس کلی اش این است که بلک بری 10 می‌تواند عامل تعیین کننده بین موفقیت و شکست کمپانی در آینده باشد. او در گذشته نیز گفته بود که بلک بری 10 همه چیز را برای کمپانی دگرگون خواهد کرد. 
 
او در گفته‌های اخیرش گفته که بلک بری 10 باعث خواهد شد کاربران دیگر هرگز به یک لپ تاپ نیاز نداشته باشد. در حال حاضر ما نشانه هایی از خیزش تبلت ها برای جایگزینی لپ تاپ ها می‌بینیم، اما به نظرتان تاکنون هیچ تلفن هوشمندی توانسته این امر بزرگ را محقق کند؟ 
 
واقعیت این است که می‌توان با اطمینان گفت: خیر. هنوز می‌خواهیم لپ تاپ داشته باشیم و در کنارش از تبلت استفاده کنیم، ولی بنا به گفته مدیر عامل RIM، بلک بری 10 می‌تواند این روند را تغییر دهد. آقای هینز به نیویورک تایمز گفته که تلفن های برخوردار از بلک بری 10 تمام نیازهای کاربران به لپ تاپ و دسکتاپ را برآورده می‌کنند طوری که «در 3 تا 5 سال آینده لپ تاپی با خود حمل نخواهید کرد.» 
 
این یک اظهار نظر برجسته است و نیز یک دلیل خوب برای اینکه پیش خودمان تصور کنیم بلک بری 10 ارزش انتظار طولانی تا اوایل سال بعد را دارد. هم اکنون قابل تصور نیست که بدون لپ تاپ کارهای خود در محیط های عمومی را انجام دهیم، به خصوص که حتی آیفون و تلفن های صدرنشین اندرویدی نیز نتوانسته اند آن را به حاشیه برانند. لپ تاپ ها هنوز یکی از وسایل اصلی هستند که هنگام سفر با خود می‌بریم ولی واقعاً کنجکاوی ما با حرف های آقای هینز بر انگیخته شده؛ مگر بلک بری 10 چه چیز خاصی است که در 3 تا 5 سال آینده ما را از لپ تاپ ها بی نیاز خواهد کرد؟ 
 
دو ماه و نیم آینده برای RIM دوره ای حساس است که انتظار می‌رود در آن، به ترغیب توسعه دهندگان به منظور ساخت محتوا برای بلک بری 10 و تلفن های مبتنی بر آن بپردازد. این کمپانی کانادایی نیز گام های خوبی برای توسعه دهندگان برداشته، از جمله پرداخت مبالغ نقدی، ابتکار ارائه 10 هزار دلار حق تعهد به توسعه دهندگان، و تأکید ویژه بر موتور پورت کردن اپلیکیشن که اپ‌های iOS و اندروید را برای بلک بری 10 تبدیل می‌کند. 
 
و حالا از امروز کمپانی RIM پشتیبانی زنده برای طرح سوالات و مسائل از طرف توسعه دهندگان را اعلام کرده که شامل موضوعات متنوعی از اندروید گرفته تا سایر چیزها می‌شود و 18 ساعت در روز برقرار است. سه هفته دیگر نیز SDK نهایی به توسعه دهندگان عرضه خواهد شد. RIM می‌گوید ایده این نوع پشتیبانی 18 ساعته را از ماراتون 36 ساعته هفته گذشته برای پورت کردن بازی ها گرفته که در آن بابت پورت کردن هر بازی، 100 دلار به توسعه دهندگان پرداخت شد. این پشتیبانی 18 ساعته، تا زمان عرضه نهایی سیستم عامل در مراسم ویژه ژانویه 2013 ادامه خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.