بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 25, 2012
0:06 یکشنبه، 5ام آذرماه 1391
کد خبر: 51669

پژوهشگران: شرکت‌های آسیایی راهبرد مشخصی در زمینه بازاریابی دیجیتال ندارند

 

مطالعه‌ای که توسط شرکت‌های ادوبی سیستم و سی ‌ام او انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌های آسیایی به اهمیت بازاریابی دیجیتال واقف هستند، اما نقشه راه جامعی برای استفاده از این نوع بازاریابی ندارند. 
adoberoi
به گزارش وب سایت zdnet، نتایج این مطالعه حاکی از این است که متصدیان بازاریابی در شرکت‌های آسیایی خوش‌بینی زیادی به رویکردهای بازاریابی دیجیتال دارند، اما تاکنون راهبرد چندان مناسبی برای استفاده از این نوع بازاریابی اتخاذ نکرده‌اند و به هیچ شاخصی هم برای سنجش تاثیرات این بازاریابی دسترسی ندارند. 
این مطالعه که بین ۲۹۵ نفر از متصدیان بازاریابی در کشورهای استرالیا، کره جنوبی، چین، هند، هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن، مالزی و فیلیپین انجام شده، نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد از این افراد معتقدند بازاریابی دیجیتال می‌تواند مزایای رقابتی برای شرکت‌ها و کسب و کار‌هایشان به همراه داشته باشد. ۵۲ درصد نیز گفته‌اند بازاریابی دیجیتال بدین دلیل حائز اهمیت است که می‌تواند شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری را مشتری‌مدار‌تر و پاسخگو‌تر کند. 
در این مطالعه، ۶۰ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند در شرکت خود مدیرانی دارند که موافق استفاده آزمایشی از کانال‌های جدید برای بازاریابی هستند. با این همه به نظر می‌رسد شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری در کشورهای آسیایی از نظر راهبردهای بازاریابی دیجیتال دچار ضعف باشند چرا که ۴۳ درصد از پاسخگویان گفته‌اند اتخاذ یک راهبرد جامع و همه جانبه در زمینه بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آن‌ها است. 
حدود ۳۵ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند از داده‌های بازاریابی برای اندازه گیری شاخص عملکرد در کمپین‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. تحلیل‌گران معتقدند این روش رویکرد بسیار منفعلانه‌ای برای سنجش تاثیرات واقعی بازاریابی دیجیتال است. آن‌ها معقتدند شرکت‌های آسیایی باید از این داده‌ها به عنوان نوعی عامل متمایز کننده و رقابتی برای درک بهتر کمپین‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنند نه فقط برای سنجش تاثیرات این کمپین‌ها. به عبارت دیگر، متصدیان بازاریابی باید از این داده‌ها برای افزایش آگاهی خود درباره بینش و رفتار مشتریان خود استفاده کنند. 
شرکت‌های ادوبی و سی‌ ام او چند ماه پیش مشابه این مطالعه را در سایر نقاط جهان نیز انجام دادند و دریافتند در حال حاضر به طور متوسط ۴۰ درصد از متصدیان بازاریابی در فعالیت‌های خود از روش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند. 
گفتنی است شرکت ادوبی و سی‌ام او شعبه پژوهشی و مشاوره‌دهی مشترکی ایجاد کرده‌اند که به شورای ادوبی سیستم و سی ‌ام او شهرت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.