امنیت

فناوری اطلاعات

November 26, 2012
3:52 دوشنبه، 6ام آذرماه 1391
کد خبر: 51681

آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی کشور را بشناسید

تهران، یزد و به طور مشترک بوشهر و مازندران به ترتیب به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور در مهرماه امسال شناخته شدند.

به گزارش ایسنا، مهرماه امسال در حالی سپری شد که استان تهران همچون ماه‌های قبل درصدر آمار آلودگی‌های اینترنتی قرار دارد و با اختلافی نسبت به شهرهای یزد و بوشهر و مازندران که در رده‌های بعدی جدول قرار دارند، دارای 25 آدرس آلوده ارسال کننده بدافزاری شناخته شده است.
 
یزد نیز عدد 15 را در این زمینه به خود اختصاص داده و پس از آن مازندران و بوشهر با 14 آدرس ارسال کننده بدافزار رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.
 
استان‌های کرمانشاه با 9 آدرس آلوده، اصفهان، با هفت آدرس، همدان شش آدرس، کرمان و فارس با پنج آدرس، خوزستان و خراسان رضوی با چهار آدرس دیگر استان‌های آلوده اینترنتی کشور به شمار می‌روند.
 
اما استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، ایلام و اردبیل با داشتن یک آدرس ارسال کننده بدافزار به عنوان پاک ترین شهرهای اینترنتی کشور معرفی شده‌اند.
 
گلستان و آذربایجان غربی نیز با داشتن دو آدرس ارسال کننده بدافزار دومین شهرهای پاک شهر به شمار می‌روند و پس از آن‌ها هرمزگان و آذربایجان شرقی با داشتن سه آدرس ارسال‌کننده بدافزار در رده سوم پاک‌ترین‌های اینترنتی قرار دارند.
 
اما نکته جالب این که براساس اعلام سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) مهرماه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری داشته است و در شرایطی که سال گذشته یزد با 193 سایت ارسال کننده بدافزار درصدر آلودگی‌های قرار داشته امسال گفته می‌شود تهران به عنوان آلوده‌ترین شهر اینترنتی کشور تنها 25 سایت ارسال کننده بدافزار دارد.
 
مهر ماه سال 90 استان‌های یزد، تهران و آذربایجان شرقی سه رتبه اول جدول آلودگی‌های اینترنتی را داشتند.
 
شهریورماه امسال نیز به ترتیب مازندران، تهران، اصفهان ، بوشهر و کردستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم آلوده‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده‌ بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.