تلفن همراه

فناوری

November 26, 2012
14:12 دوشنبه، 6ام آذرماه 1391
کد خبر: 51702

برگزاری دومین جشنواره نوآوری‌های تلفن همراه ایران

 

مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف با میزبانی کنگره موبایل ایران، دومین جشنواره نوآوری‌های همراه ایران را به عنوان یکی از بخش‌های ویژه این کنگره برگزار می کند.
به گزارش مهر، جشنواره امسال از چهار مسابقه مختلف همراه با جوایز ویژه برای مخاطبان و کاربران تلفن همراه تشکیل شده که شامل مسابقه شهروند دیجیتال، مسابقه ایده‌های شهروندی، مسابقه وب همراه و مسابقه تولید نرم‌افزار خواهد بود.
 
فضای مسابقه شهروند دیجیتال کلی و مخاطب آن عام است که در آن سوالاتی از شهروندان پرسیده می شود تا میزان دانش آنها در سه حوزه وب، تلفن همراه و کامپیوتر مورد سنجش قرار گیرد و در نهایت بیشترین امتیاز منجر به انتخاب برترین فرد دنیای دیجیتال خواهد شد.
 
میزان آگاهی و تسلط شهروندان در استفاده از کامپیوتر معیاری برای تعیین PCMan سال یا برترین فرد دنیای کامپیوتر است؛ همچنین اینکه هر یک از شهروندان به چه میزان نیازهای روزمره خود را از طریق وب تامین می کنند معیار اصلی برای انتخاب WebMan سال یا نفر برتر دنیای وب است و در نهایت اینکه میزان آگاهی از کارکردهای تلفن همراه و خدماتی که می توان به واسطه آن دریافت کرد و میزان رفع نیازهای روزمره برای تعیین MobileMan سال یا نفر برتر دنیای موبایل مورد ارزیابی قرار می گیرد. براین اساس بهترین کاربران حوزه فناوریهای دیجیتال سال با احتساب امتیاز کسب شده در هر سه بخش کامپیوتر، وب و موبایل به عنوان برترین های دنیای دیجیتال (Digital Citizen) انتخاب خواهند شد.
 
در مسابقه وب همراه نیز هدف شناسایی و معرفی وب‌سایت‌هایی است که بهترین نسخه موبایل را از دید کاربران ارائه کرده‌اند. میزان مطابقت نسخه موبایل هر سایت با محیط گوشی‌های تلفن همراه در کنار کارایی و زیبایی آن از جمله معیارهای انتخاب برترین سایت خواهد بود. ثبت نام برای شرکت در این مسابقه از طریق سایت کنگره موبایل ایران امکان پذیر است.
 
مسابقه نرم‌افزارهای تلفن همراه نیز رقابتی بین برترین نرم‌افزارهای ارائه شده در حوزه فناوری‌های همراه در دو بخش بازی سرگرمی و کاربردی خواهد بود.
 
حل مشکل خاص از کاربران، سهولت استفاده، پشتیبانی کامل از زبان فارسی و توجه به منافع ملی از جمله معیارهای داوری بین آثار ارائه شده است که در این مسابقه نیز تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با ثبت آثار خود در سایت کنگره در این مسابقه شرکت کنند.
 
به گزارش مهر، کنگره موبایل ایران در 29 بهمن تا 2 اسفند ماه سال 1391 و در قالب برپایی همایش های علمی و تخصصی در حوزه فناوری‌های همراه برگزار می شود که همزمان با برپایی آن، جشنواره نوآوریهای تلفن همراه و نمایشگاه تخصصی موبایل و فناوری های همراه در نمایشگاه بین المللی تهران نیز برگزار خواهد شد.
 
نشانی اینترنتی www.iranmobilecongress.com برای شرکت در مسابقات و یا کسب اطلاعات بیشتر در دسترس قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.