اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

November 27, 2012
22:26 سه شنبه، 7ام آذرماه 1391
کد خبر: 51739

اظهارات رییس هیئت مدیره مخابرات در خصوص درخواست افزایش تعرفه‌های مخابراتی: پیمانکاران با نرخ‌های قبل کار نمی‌کنند

 

رییس هیئت مدیره مخابرات ایران با اعلام افزایش قیمت‌های پیمانکاری و نگهداری شبکه‌های مخابراتی گفت: برخی شرکت‌های مخابرات استانی زیان‌ می‌دهند و تعرفه‌گذار باید همانند سایر حوزه‌ها، تعرفه‌های مخابرات را به‌روز کند.
 
سید مصطفی سید هاشمی اظهار داشت: در شرایط فعلی قیمت‌های پیمانکاری هر روز در صنعت مخابرات رو به افزایش است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: همچنین قیمت‌ نگهداری‌های مخابرات بسیار افزایش یافته و پیمانکارها با قیمت‌های فعلی حاضر به کار نیستند.
 
قرارداد پیمانکاران مخابرات اصلاح می‌شود
 
سید هاشمی ادامه داد: برای اینکه پیمانکارهایمان را از دست ندهیم، نگه‌داری‌ها آسیب نبینند و مردم از نظر سرویس‌دهی به مشکل برنخورند، مدیرعامل شرکت مخابرات پیشنهادی برای تعدیل قیمت‌های پیمانکاری به هیئت مدیره ارائه کرده است.
 
وی ادامه داد: این پیشنهاد به منظور پیدا کردن راهی برای تعدیل افزایش قیمت‌ها است؛ به این معنی که برای مثال قرارداد پیمانکاران مخابرات را درصدی افزایش دهیم که در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.
 
چند شرکت مخابرات استانی زیان‌ می‌دهند
 
سید هاشمی تاکید کرد: مخابرات برای ارائه سرویس به مشترکان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد؛ برای سرمایه‌گذاری نیز باید خود را بهینه کند و لازمه بهینه کردن تناسب هزینه و تعرفه خدمات است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: 10 یا 12 شرکت مخابرات استانی به دلیل همین موضوع زیان می‌کنند و شرکتی که زیان کند نمی‌‌تواند خود را توسعه دهد.
 
تعرفه‌های مخابرات نیز مانند سایر حوزه‌ها متناسب با هزینه تعیین شود
 
سید هاشمی ادامه داد: زمانی که قیمت کالا برای مثال "سیم" 3 برابر می شود، تعرفه نیز باید افزایش یابد؛ در حوزه مخابرات نیز مانند سایر حوزه‌ها تعرفه متناسب با افزایش هزینه، تعیین شود.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران تصریح کرد:دستگاه های نظارتی و دستگاه‌های تعرفه‌گذار باید به این مباحث توجه داشته باشند تا شبکه مخابراتی با این عظمت بتواند روی پای خود بایستد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.