تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 28, 2012
22:19 چهارشنبه، 8ام آذرماه 1391
کد خبر: 51753

حجم تجارت الکترونیکی کره جنوبی به 254 میلیارد دلار رسید

 

کره جنوبی که از نظر توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (آی سی تی) برترین کشور دنیا شناخته شده است، در سه ماهه سوم سال جاری توانسته حجم تجارت الکترونیک خود را به به 254 میلیارد دلار افزایش دهد.
 
به گزارش وب سایت zdnet، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تجارت آنلاین در کره جنوبی با 12.5 درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به رقم 254 میلیارد رسید. نرخ رشد تجارت الکترونیکی کره جنوبی در سه ماهه سوم امسال به پایین‌ترین حد خود در سال‌های پس از 2009 رسیده است.
 
اتحادیه بین المللی راه دور (آی تی یو) ماه گذشته کره جنوبی را برای سومین سال متوالی برترین کشور دنیا از نظر توسعه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی شناخته بود. برآوردها نشان می‌دهد بیش از 67 درصد از مردم کره جنوبی به اینترنت دسترسی دارند که این رقم بالاترین ضریب نفوذ اینترنت در جهان است. ضریب نفوذ فناوری‌های همراه در این کشور نیز 84 درصد است.
 
بر اساس این گزارش، تبادلات تجاری صورت گرفته بین کسب و کارها و مشتریان در کره جنوبی در دوره مورد بررسی با 10.6 درصد رشد به 7.3 میلیارد دلار رسیده است. این رقم کمترین نرخ رشد تبادلات الکترونیکی صورت گرفته از سه ماهه اول سال 2009 است. در آن زمان نرخ رشد این بخش از تبادلات تجاری 5.8  درصد بود.
 
تبادلات الکترونیکی صورت گرفته بین کسب و کارها و مشتریان که B2C معروف است در سه ماهه سوم فراز و فرود زیادی را تجربه کرده است. برخی از کسب و کارها در این زمینه شاهد کاهش درآمدهای خود بوده‌اند و بخشی هم شاهد افزایش آن. صنعت نرم افزار کره جنوبی از جمله بخش‌هایی است که در این زمینه عملکرد امیدوار کننده‌ای نداشته است. تبادلات الکترونیکی صورت گرفته در این بخش حدود 23.4 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است. صنعت موسیقی، فیلم و سرگرمی هم در این زمینه با کاهش 10.7 درصدی مواجه بوده است. صنعت گلکاری این کشور نیز در این دوره شاهد کاهش نرخ تبادلات الکترونیکی خود بوده است. کسب و کارهای فعال در بخش خدمات مسافرتی و پیش گزینی (رزرو)، صنعت غذا و نوشیدنی، ابزارهای خانگی، وسایل الکترونیکی و ارتباط راه دور نیز از جمله بخش هایی هستند که شاهد افزایش تبادلات الکترونیکی خود در سه ماهه سال جاری بوده‌اند. تجارت الکترونیک در این بخش‌ها از 15.5 تا 30.9 درصد رشد داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.