سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 30, 2012
20:51 جمعه، 10ام آذرماه 1391
کد خبر: 51770

آیتونز ۱۱ منتشر شد

 

آیتونز یکی از محبوب ترین نرم‌افزارهای پخش موسیقی، در حال حاضر است و سرانجام پس از تعویق‌های بسیار، ساعتی پیش اپل نسخه ۱۱ این برنامه پرطرفدار را جهت دانلود بر روی سایت خود قرار داد. 
به گزارش نارنجی در نسخه جدید، رابط کاربری برنامه از لحاظ گرافیکی شامل تغییرات بسیاری شده و محیطی جذاب‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. لوگوی آیتونز نیز همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تغییراتی را به خود دیده است. از قسمت‌هایی که می‌توان تغییر گرافیکی آن‌ را هیجان انگیز دانست، پخش کننده کوچک یا Mini Player است که اکنون دوست داشتنی تر از هر زمان دیگر شده است، iTunes Store نیز همچنین تغییراتی اساسی را به خود دیده است. 
اما آیتونز ۱۱ تنها محدود به تغییرات گرافیکی نمی‌شود و از لحاظ عملکرد نیز بهبود یافته است. در آیتونز جدید شما می‌توانید به کمک قابلیت Up Next، آهنگ‌های بعدی که قرار است پخش شوند را مشاهده و در صورت تمایل ترتیب آن‌ها را عوض کرده و یا تعدادی را از نوبت پخش خارج نمایید. iCloud نیز به اعماق آیتونز نفوذ کرده و اکنون ارتباط بسیار بهتری بین این دو سرویس اپل برقرار شده است؛ برای مثال شما می‌توانید دیدن سریالی را در آیفون خود آغاز کنید و سپس تصمیم بگیرید که ادامه آن را روزی دیگر در آیپد به تماشا نشینید، iCloud در این شرایط دقیقه‌ای که شما دیدن سریال را رها کرده‌اید را به خاطر می‌سپارد و هنگامی که می‌خواهید تماشای سریال را مجددا آغاز کنید، فیلم از همان دقیقه برای شما پخش می‌شود. قسمت جستجوی محتوا نیز از دیگر قسمت‌هایی است که عملکرد آن در آیتونز جدید بهینه شده است و شما اکنون می‌توانید در یک چشم بهم زدن آنچه را می‌خواهید از Library عظیم آیتونز خود پیدا کنید. 
اما یکی از قابلیت‌های جالبی که آیتونز ۱۱ به آن مجهز شده است، امکان اسکن کردن گیفت کارت ها است. شما اکنون این امکان را دارید تا با استفاده از دوربین دستگاه خود، Redeem Code کارت هدیه را اسکن کرده و به راحتی وارد آیتونز کنید، توجه داشته باشید که این ویژگی تنها برای دستگاه‌های مک، قابل استفاده است. 
 
جدیدترین نسخه آیتونز برای سیستم‌ عامل‌های مک ( با حجم ۱۹۸ مگابایت ) و ویندوز ( با حجم ۸۳ مگابایت ) آماده شده است که برای دانلود آن به سایت اپل مراجعه کنید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.