تلفن همراه

گوشی

December 2, 2012
10:12 یکشنبه، 12ام آذرماه 1391
کد خبر: 51808

استفاده از تلفن‌های همراه مسری است!

 

این روزها تلفن‌های همراه همه جا هستند، اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه مسری است.
 
به گزارش مهر، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: اگر با کسی باشیم که تلفن همراه خود را برای بررسی پیام یا ایمیل جدید چک می‌کند، ما نیز تمایل به چک کردن تلفن همراه خود داریم. محققان دانشگاه میشیگان طی ماه‌های ژانویه و آوریل 2011 دانشجویان در سالن‌های غذاخوری و کافی‌شاپ‌های نزدیک دانشگاه را مورد مشاهده و رصد قرار داده‌اند. 
آنها به طور نامحسوسی دانشجویانی را که 20 دقیقه پشت میزهای غذاخوری نشسته بودند مورد مشاهده قرار داده و متوجه شدند که آنها در فاصله زمانی‌های 10 ثانیه‌ای یکی پس از دیگری تلفن‌های همراه خود را چک می‌کنند. به طور کلی دانشجویان تا 24 درصد به طور میانگین با فاصله زمانی‌های کوتاه تلفن‌های همراه خود را نگاه کرده‌اند. اما آنها زمانی بیشتر به بررسی تلفن همراه خود تمایل نشان دادند که دوست یا همراهشان با فاصله زمانی 10 ثانیه پیش از تلفن همراه خود استفاده کرده بود. محققان تاکید کردند که این رفتار اغلب تکرار می‌شود.
دنیل کراگر که این پژوهش را انجام داده اظهار کرد: ممکن است برخی از این افراد در گروه کسانی طبقه‌بندی شوند که از چک کردن تلفن همراه خود برای اینکه ببینند آیا پیام جدیدی داشته‌اند یا خیر احساس رضایت می‌کنند، اما این رفتار مسری در این تحقیق چندین بار در عرض 15 دقیقه رخ می‌داد و تکرار می‌شد. کراگر اعتقاد دارد که الگو ممکن است به تاثیرات مشارکت و طردشدن اجتماعی ارتباط داشته باشد. اگر یک فردی که با وی همراه هستیم با تلفن همراه خود گفت‌وگو کند، به نوعی احساس طردشدگی می‌کنیم. از این رو ممکن است این فرد نیز با تلفن همراه خود ارتباط دیگری برقرار کند تا این احساس در درونش به وجود نیاید.
محققان اشاره کرده‌اند که آنها این مشاهدات را درباره گروه‌های مختلف بررسی نکرده‌اند، برای مثال ممکن است بزرگسالان سالخورده تر از این دانشجویان برحسب عادت از تلفن همراه خود استفاده نکنند. نتایج این تحقیقات در بولتن رفتارشناسی انسانی منتشر شده است. 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.