رگولاتوری

December 4, 2012
19:23 سه شنبه، 14ام آذرماه 1391
کد خبر: 51861

رئیس کمیسیون عمران مجلس: مهندس عمران نمی‌تواند متخصص ارتباطات باشد

رییس جمهور باید تا قبل از اتمام مهلت سه ماه سرپرستی مهندس نیکزاد وزیر جدید و متخصصی برای این وزارتخانه معرفی کند تا از مجلس رای اعتماد را بگیرد.
برکناری نابهنگام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات واکنشهای بسیاری را به همراه داشت، بسیاری از کارشناسان این عمل را غیر عقلانی و بدون منطق دانسته و همگی بر این موضوع اذعان دارند که این امر باعث می شود حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حاشیه رانده خواهد شد.
 
علی اکبر آقایی مغانجوقی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا‏، برکناری وزیر ارتباطات را یک اقدام عجولانه دانست و گفت: اینکه وزیر ارتباطات در یک اقدام برکنار می شود مهم نیست‏، مهم آنست که باید از دولت پرسیده شود آیا درست است که یک وزارتخانه کلیدی بدون وزیر آن هم در این برهه زمانی که هم به پایان دولت دهم و هم به پایان سال 91  نزدیک هستیم و از طرفی هم پروژه های زیادی در این حوزه در دست اجرا است که باید تا پایان سال عملیاتی شود، ناگهان وزارتخانه بدون مسوول و وزیر بماند؟
وی ادامه داد: این اقدام از نظر من یک اقدام کاملا عجولانه بود و همه ما با این برکناری مخالف هستیم چرا که این یک اصل  اشتباه بوده است؛ ضمن این‌که رییس جمهور باید تا قبل از اتمام مهلت سه ماه سرپرستی مهندس نیکزاد وزیر جدید و متخصصی برای این وزارتخانه معرفی کند تا از مجلس رای اعتماد را بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به شنیدن زمزمه های ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی با عنوان وزارت‌خانه زیر بنایی گفت: ما صد درصد مخالف ادغام و ادامه سرپرستی مهندس نیکزاد هستیم.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی وزارت‌خانه عظیمی است و با مشکلات مدیدی مانند سرمایه‌گذاری و مسایل زیرساختی روبرو است لذا خود این وزارتخانه فرصت مضاعفی می‌طلبد.
آقایی خاطرنشان کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک حوزه کلیدی و تاثیر‌گذاری بر اقتصاد است و احتیاج به فردی دارد که متخصص این حوزه باشد‏، صرف داشتن مهندسی عمران نمی‌تواند یک تخصص در این حوزه محسوب‌شود، البته ما منکر توانایی‌های جناب نیکزاد نیستیم ولی ایشان از نظر ما در حوزه‌ وزارت راه‌ و شهر سازی موثر‌خواهد بود و لاغیر.
 
وی در پایان گفت: ما از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار راهبردی داریم که باید در ایفای اهداف قانون پنجم توسعه نقش موثر داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.