تلفن همراه

فناوری

December 5, 2012
16:47 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1391
کد خبر: 51877

نیمی از شرکت‌ها از ابزارهای موبایلی ERP استفاده می‌کنند

 

بر اساس گزارش مشترک مرکز تحقیقاتی IDC و مرکز IFS تولیدکننده نرم‌افزارهای موبایلی ERP، از هر ۸ دلاری که در کشور استرالیا در حوزه فناوری اطلاعات هزینه می‌شود یک دلار به سیستم‌های مدیریت منابع سازمانی (ERP) مخصوص استفاده روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه اختصاص می‌یابد که در عین حال پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری در بخش محصولات موبایلی باز هم افزایش یابد. 
به گزارش وب سایت computerworld، مرکز تحقیقاتی IDC پنجاه مصاحبه تلفنی را به همراه بررسی اینترنتی انجام داد و در پایان مشخص شد تقریبا نیمی از شرکت‌ها در یکی از پنج زمینه زیر فعالیت می‌کنند: کارخانه‌های صنعتی، کارخانه‌های فرآیندی با خط تولید، فروش محصولات، ساخت و ساز پیمانکاری و ارایه خدمات 
بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی‌های دو مرکز IDC و IFS، بیش از نیمی از شرکت‌ها برنامه‌های موبایلی ERP دارند و ۳۶ درصد آن‌ها از این برنامه‌ها بهره‌ای نمی‌برند. در این میان ۱۴ درصد شرکت‌ها در نظر دارند در زمینه ابزار‌ها و خدمات موبایلی سرمایه‌گذاری کنند. 
دو مرکز یاد شده توضیح دادند ۱۷ درصد شرکت‌ها قصد دارند طی ۳ سال آتی در حوزه خدمات دستگاه‌های مدیریتی موبایلی (MDM) سرمایه‌گذاری کنند. 
با این وجود نگرانی‌های امنیتی در جریان سازگاری سیستم‌های سازمانی با ابزارهای موبایلی ERP همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌های سازمان‌ها وجود دارد و بررسی حاضر نشان داده است ۴۵ درصد شرکت‌ها این مورد را یکی از مشکلات پیش‌رو می‌دانند. همچنین ۲۴ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که هنوز فرآیند کاری خود را برای سازگاری با سیستم‌های موبایلی آماده نکرده‌اند، ۱۴ درصد گفته‌اند که سیاست شرکت آن‌ها با این مسئله سازگار نیست و ۱۴ درصد دیگر هم خاطرنشان ساخته‌اند که نگران مشکلات ناشی از ارتقا سیستم‌های خود هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.