اپراتورها

تلفن همراه

December 9, 2012
4:14 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51932

فصل تازه ارتباط برای دارندگان تالیا

 

امسال تالیا نسبت به سالهای گذشته حضور پررنگ‌تری در میان اپراتورهای تلفن همراه در تلکام امسال داشت و با شعار فصل تازه ارتباط سعی داشت نظر بازدیدکنندگان و غرفه‌داران را به خدمات خود جلب کند.
 
به گزارش ایسنا، نخستین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری در ایران که در سال 1383 با استفاده از تجهیزات شرکت زیمنس آغاز به کار کرد از تیرماه سال 84 فروش سیم‌کارت‌های خود را به صورت نوبت تحویل با حروف الفبا آغاز کرد و در همان سال و در 10 دوره واگذاری سیم‌کارت‌ها را بر اساس نام خانوادگی افراد ادامه داد.
 
اپراتور تلفن همراه تالیا از ابتدای آغاز فعالیتش تاکنون نسبت به دیگر اپراتورهای تلفن همراه در سکوت و با تعداد کم‌تری مشترک فعالیت کرده است؛ بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و ورود سرمایه‌گذار خارجی به آن از چند سال پیش در مخابرات در حال بررسی و بی‌نتیجه مانده و قرار بود تا پایان سال گذشته این اپراتور از سوی مخابرات ایران احیا شود.
 
مجری پروژه‌ی سیم کارت تالیا در شهریورماه سال 84 بیان کرد که نزدیک به 420 هزار مشترک فعال در مجموعه وجود دارد که حدود 600 نفر پرسنل اجرایی در تالیا مشغول به کاراند و همچنین نزدیک به 100 نفر نیز به عنوان نیروهای پشتیبانی در حال فعالیت‌اند.
 
شرکت تالیا که در گزارش عملکردش خود را به عنوان نخستین شبکه‌ی مستقل پیش‌پرداخت تلفن همراه (pre-paid) معرفی کرده است، از سال 1383 با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های زیمنس، آلکاتل، اریکسون و با مشاوره‌ی یکی از برجسته‌ترین مشاوران حوزه‌ی GSM در دنیا (شرکت TelTO) آغاز به کار کرد.
 
اهداف و خدمات
 
ارائه‌ی خدمات اپراتوری پیش‌پرداخت (pre-paid) تلفن همراه، گسترش پوشش شبکه در سراسر کشور، طراحی سیستم‌های نوین فروش و پس از فروش چابک و منعطف به منظور ایجاد رضایت در حلقه‌های مختلف تامین، مانند شبکه‌ی فروش، توزیع و ارائه‌ی خدمات به مشترکان در حوزه‌های سیم‌کارت، تالیا کارت و خدمات سیم‌کارت، ایجاد فروشگاه‌های منحصر به فرد زنجیره‌ای با قابلیت عرضه‌ی تجهیزات ارتباطی در سراسر کشور از جمله اهداف و برنامه‌های تالیا اعلام شد.
 
سرویس‌های آتی تالیا
 
ارائه‌ی خدمات متنوع ارزش افزوده QAME، LBS، Info service موبایل چک، RBT ، MMS و قابلیت ارائه‌ی GPRS در گستره کشوری به عنوان سرویسهای آتی تالیا معرفی شده است.
 
چراغ تالیا روشن شد…
 
اما داوود سالاریان – معاون بازاریابی و فروش تالیا – در نمایشگاه تله‌کام امسال به خبرنگار ایسنا در باره وقفه کوتاه فعالیت این شرکت گفت که در حال حاضر بر کیفیت شبکه تمرکز بیشتر و در مواقعی به ارائه خدمات به مشترکین تضمین خدمات نیز داریم و در شبکه توزیع و همچنین دربخش فروش شارژ توزیع عمده از طریق بانک، وب سایت‌ها و ATM در حال افزایش و توسعه شبکه هستیم .
 
معاون بازاریابی و فروش تالیا که از روشن شدن چراغ تالیا پس از وقفه کوتاه صحبت می‌کرد به نقاط کوری که به لحاظ فنی وجود داشت اشاره کرد و گفت: مشکل این نقاط تقریبا حل شده و مشترکین می‌توانند در انتظار خدمات جدید تالیا در سرویس‌های صدا و متن باشند.
 
سالاریان افزود: برنامه‌هایی برای شهرهای بزرگ داریم که با کیفیت بالا به صورت صدا، متن و GPRS ارائه خواهد شد و بیشتر به دنبال بالابردن کیفیت محصولات هستیم.
 
معاون بازاریابی و فروش تالیا درباره فعالیت‌های این شرکت با اشاره به فاز اول متن ، صدا و GPRS گفت : در برنامه بعدی هدف تنها ارائه خدمات ارزش افزوده نیست بلکه خدماتی همچون بسته‌های ارائه شده مانند آرامش و پیام‌های مدیریتی که اکنون ارائه می‌شود، است. در اینجا کافی است مشترکان سرویس‌ها را انتخاب کنند تا پس از آن برای استفاده راهنمایی شوند.
 
وی از برنامه‌های آینده این شرکت به فراهم شدن اینترنت پرسرعت(GPRS ) و EDDGE اشاره کرد و گفت: این سرویس‌ها در حال فراهم شدن است و به زودی با شرایط مطلوب عرضه خواهد شد.
 
سالاریان در پاسخ به تعداد مشترکان تالیا تصریح کرد: در حال حاضر دارای 200 هزار مشترک فعال در شبکه هستیم که بیش از 750 هزار سیم‌کارت توزیع شده و از اهداف ما افزایش این تعداد و فعال‌سازی این تعداد است.
 
وی افزود: در برنامه امسال رسیدن به تعداد 700 هزار مشترک را داریم و امیدواریم بتوانیم تا سال اینده به دو میلیون مشترک برسیم.
 
اما رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در سال 90 از رفع مشکلات مشترکان شبکه سیم کارت اعتباری تالیا به دلیل برنامه‌های مخابرات برای تزریق سرمایه‌گذاری به این پروژه و انتقال سهم آن خبر داده بود.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی تصریح کرده بود که درصدد اضافه کردن تالیا به شبکه مخابرات هستیم که در این راستا تعاملاتی با این شرکت در حال انجام است تا تالیا بار دیگر فعال شود.
 
وی با بیان اینکه تکلیف افزودن شبکه تالیا به شبکه مخابرات به زودی مشخص می‌شود گفته بود شمار مشترکان تالیا تا پایان سال 90 از 200 هزار مشترک به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.
 
به گزارش ایسنا، تعهد تالیا برای جذب 6 میلیون مشترک ظرف مدت 10 سال در قرارداد آمده بود، از مدت پروانه تالیا تا آبانماه سال 90 حدود 2.5 سال باقی مانده بود که در این مدت این شبکه میتوانست تعداد مشترکان خود را به 6 میلیون نفر برساند.
 
اما مدیر عامل وقت شرکت مخابرات ایران در تیرماه سال 90 گفته بود با توجه به این که تالیا با مشاور خود اختلاف نظر داشت و مخابرات به دلیل محدودیت قوانین در زمان دولتی بودن نمی‌توانست کاری کند، بعد از خصوصی شدن مخابرات قرار شد که تالیا مشاور خود را تغییر دهد که این کار در حال انجام است.
 
فیضی درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرده بود: این موضوع در حال جمع‌بندی است و تالیا بعد از تعیین مشاور به صورت جدی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
اما داوود زارعیان – مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران – هم درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرده بود که در طرح جدید و با توجه به اینکه مخابرات نیز سرمایه‌گذار این پروژه خواهد شد، این روال تغییر می‌کند و طبیعی است که درآمدزایی این موضوع با توجه به توسعه تالیا و افزایش تعداد مشترکان بیش‌تر می‌شود.
 
سال گذشته و با پیگیرهای خبرنگار ایسنا مشخص شد که موضوع قیمت‌گذاری این شرکت از سوی گروه کارشناسی تمام شده و این گروه نظر نهایی خود را در این باره به شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است و در حال تعامل برای نحوه برگزاری فرآیند انتقال سهام و سرمایه بوده و قرار بود که این موضوع و تصمیم به زودی نهایی شود.
 
در آن زمان از سوی مسوولان مربوطه با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه برای حل اختلاف شرکت مخابرات ایران با تالیا در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته شد این کمیته در چارچوب قرارداد، اختلاف نظر مخابرات با تالیا را مورد بررسی قرار خواهد داد و با توجه به نظر نهایی کمیته سه جانبه در سازمان تنظیم مقررات، تالیا به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ تالیا در بازار موقعیت و مشتریان خود را داشته و با داشتن شبکه با کیفیت، مشتریان خاص خود را دارد.
 
مخابراتی‌ها قرارداد تالیا را یکی از قراردادهای خوب مخابرات به شمار می‌آوردند، اما ظاهرا بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و انتخاب سرمایه‌گذار خارجی برای آن موضوع حقوقی پیچیده‌ای دارد و از طرفی بحث ورود سرمایه‌گذار خارجی به تالیا از چند سال پیش در مخابرات در حال بررسی بود اما با توجه به این که مشکل حقوقی دارد هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده و یا اگر هم شده، تا لحظه مخابره این گزارش از سوی مسوولان مربوطه اطلاع‌رسانی نشده است.
 
ظاهرا متن قرارداد مشارکت سهامدار جدید تالیا نیز با همان شرایط قبلی است و تالیا نمی‌توانست اسم شرکت را تغییر داده یا از تعاونی بودن خارج شود به این دلیل که سهامداران جدید درخواست تشکیل شرکت‌ جدید را دارند یا می‌خواهند از تعاونی‌ بودن خارج شوند در هر حال بعد از خصوصی شدن مخابرات و فعالیت بخش خصوصی سهامداران می‌توانستند درباره مشارکتشان تصمیم‌گیری کنند.
 
"فصل تازه ارتباط "شروع شد…
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تمدید مجدد قرارداد شبکه پیمانکاری سیم‌کارتهای اعتباری تالیا برای مدت 10 سال خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، سیدمصطفی سیدهاشمی گفته بود: با توجه به تغییر مالکیت در پروژه تالیا و مدت زمان کمتر از 3 سال به پایان اعتبار قرارداد این پیمانکار، هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به تمدید 10 ساله این قرارداد تصمیم گرفت تا این اپراتور مجددا احیا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.