اپراتورها

تلفن همراه

December 9, 2012
4:20 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51936

ارسال 26 میلیون SMS از تلفن ثابت طی 3ماه

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، با اعلام استقبال مشترکان تهران و البرز از سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت گفت: بیشترین تعداد پیامکهای ارسالی طی 3 ماهه اخیر مربوط به ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به موبایل بوده است.
ابراهیم یافتیان در گفتگو با مهر با اشاره به امکان ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به روش های مختلفی چون گوشی تلفن ثابت، سرویس پیاثا و آسانک اظهار داشت: ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن ثابت و موبایل به طرق مختلفی هم اکنون ممکن شده به نحوی که مشترکان تلفن ثابت می توانند علاوه بر ارسال پیامک با گوشی مخصوص پیام کوتاه و یا دانلود نرم افزار پیامک، بدون گوشی تلفن خاص، پیامک را به شماره همراه و ثابت ارسال کنند.
 
وی در تشریح جزئیات سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت و روشهای ارسال پیامک از این شبکه گفت: سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام های کوتاه متنی را در شبکه های تلفن ثابت و همچنین امکان تبادل با شبکه موبایل را ممکن می سازد؛ به نحوی که در روش ارسال پیامک از طریق گوشی هایی که قابلیت ارسال پیامک دارند تمامی مشترکان تلفن ثابت تهران و البرز می توانند بدون ثبت نام و پرداخت وجه اولیه پیام کوتاه ارسال کنند.
 
قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: همچنین مشترکان تلفن ثابت می توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران به نشانی WWW.tct.ir  با دانلود نرم افزار ارسال پیامک تلفن ثابت (پیاثا) از طریق مودم و بدون نیاز به اینترنت و تنها با رایانه شخصی به تلفن ثابت یا همراه طرف مقابل خود پیامک ارسال کنند.
 
یافتیان با بیان اینکه در روش SMS اینترنتی تلفن ثابت که با نام آسانک شناخته می شود نیز مشترکان می توانند با تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت به دیگر مشترکان تلفن ثابت و همراه SMS ارسال کنند، ادامه داد: این سرویس در دو نوع اعتباری و دائمی به متقاضیان عرضه می‌شود که در نوع دائمی هزینه در قبوض مشترکان منظور شده و در نوع اعتباری مشترک هزینه استفاده را پیش پرداخت می کند. به نحوی که در این سرویس شماره فرستنده پیامک همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند. این مزیت باعث شده که بسیاری از مراکز آموزشی و مدارس، آژانسهای مسافرتی و شرکتهای تجاری برای فعالسازی این سرویس به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.
 
وی با تاکید بر استقبال خوبی که از این سرویس صورت گرفته، اضافه کرد: متقاضیان استفاده از این سرویس می توانند در صورت انتخاب نوع اعتباری آن قبل از استفاده، از طریق پرداخت اینترنتی نسبت به خرید ماهانه این سرویس اقدام کنند و در صورتیکه بخواهند این سرویس را به صورت دائمی استفاده کنند هزینه استفاده از آن در قبوض صورتحساب آنها محاسبه می‌شود.
 
این مقام مسئول در شرکت مخابرات تهران با بیان اینکه این سرویس نیازی به تغییر گوشی تلفن مشترکان نخواهد داشت، گفت: از طریق این سرویس مشترکان امکان ارسال همزمان تا 100 پیام کوتاه را به صورت انبوه نیز خواهند داشت.
 
به گفته وی هزینه ارسال پیام کوتاه از طریق گوشی های تلفن ثابت به اندازه یک پالس مکالمه تلفن ثابت به ثابت است اما در سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت مشترک بابت ارسال هر پیام کوتاه اینترنتی همانقدر باید هزینه کند که این پیام را از طریق گوشی موبایل ارسال می کند. در همین حال ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت شهری معادل یک پالس مکالمه خواهد بود. همچنین ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به ثابت بین شهری دو پالس مکالمه محاسبه می شود و چنانچه مشترک از تلفن همراه به تلفن ثابت SMS ارسال کند با حروف فارسی معادل دو پالس و با حروف انگلیسی معادل 5 پالس مکالمه محاسبه می شود. ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به همراه معادل دو پالس مکالمه محسوب می شود و تعرفه ارسال پیام کوتاه بین الملل نیز 5 پالس مکالمه است.
 
یافتیان مزیت این سرویس را برای مشترکان تجاری عنوان کرد و گفت: مشترکان تجاری تلفن ثابت با کمک سرویس "پیامک اینترنتی یا آسانک " می توانند به جای ارسال و دریافت پیام کوتاه با پیش شماره های مجازی 1000، 2000 و 3000، با شماره تلفن ثابت خود پیامک ارسال و دریافت کنند؛ برای مشترکان اعتباری، ارسال پیامک از طریق این سرویس نیز بدون محدودیت روزانه بوده و مشترک می تواند تا سقف اعتبار خریداری شده را مصرف کند.
 
 قائم مقام مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه روش ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت همانند ارسال پیام توسط گوشی های موبایل در شبکه سیار است به مهر گفت:  در روش استفاده از گوشی تلفن برای ارسال پیامک، مشترک باید تنها یک بار پس از تهیه گوشی شماره مرکز SMS مخابرات را در دستگاه تلفن خود ذخیره کند. به این صورت که مشترک وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره  9717000 را در قسمت SMS CENTER وارد می کند. از این زمان به بعد وی قادر خواهد بود پیام های خود را ارسال کند. برای ارسال پیامک مشترک باید دکمه WRITE گوشی تلفن خود را فشار دهد و پیام را توسط دکمه های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهد. پس از آن باید شماره تلفن مقصد یا گیرنده را وارد کند که به این ترتیب پیام مشترک ارسال خواهد شد و پیغام موفق نیز روی گوشی نمایش داده می شود. حتی در صورت دریافت پیام توسط گیرنده پس از چند ثانیه گوشی مشترک با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش تحویل موفق پیام (DELIVERY ) را اعلام می کند.
 
یافتیان با اشاره به وجود 7 میلیون مشترک تلفن ثابت در تهران و البرز به مهر گفت: طی 3 ماه گذشته مشترکان تلفن ثابت بالغ بر 26 میلیون و 200 هزار پیام کوتاه از روش های اعلام شده مبادله کردند. به نحوی که از این تعداد 17 میلیون و 400 هزار پیامک از طریق سرویس آسانک انجام شده است و 8 میلیون و 800 هزار پیامک دیگر از طریق تلفن ثابت و کامپیوترهای افراد ارسال شده است. در همین حال بیشترین پیامکهای ارسالی نیز از مبدا تلفن ثابت به مقصد موبایل بوده است. 
 
به گزارش مهر، شرکت مخابرات استان تهران برای آن دسته از مشترکانش که پیامک تلفن ثابت خود را فعال و راه اندازی کرده اند هزینه کارکردشان را بصورت پیامکی ارسال می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.