رگولاتوری

December 9, 2012
21:50 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51941

سرپرست وزارت ارتباطات: زمان این نیست که میزمان را حفظ کنیم

 

سرپرست جدید وزارت ارتباطات تاکید کرد: از این پس اجازه اعطای وام‌های چند صد میلیون تومانی به پست بانک را نخواهیم داد چرا که عزت و برکت در همین وام‌های کوچک است و در زمینه مسکن هم بیش‌ترین وام اعطا شده 25 میلیون تومان بوده است و به همین دلیل دراین حوزه توانسته‌ایم به تعداد بسیاری وام دهیم که همین موضوع برکت می‌آورد.
 
به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در مراسم معارفه خود اظهار کرد: از سرور ارجمندم دکتر احمدی‌نژاد، مقام معزز ریاست جمهوری که این مسوولیت را بر عهده بنده گذاشته و در جهت سربازی در نظام مقدس وظیفه‌ای را بر دوش من قرار دادند و همین طور از سرور ارجمند جناب آقای رحیمی و دوستان خوبم در مجلس که در این مراسم حضور دارند تشکر کرده و اقدامات ارزنده دکتر تقی‌پور را نیز ارج می نهم و از خداوند بزرگ برای ایشان موفقیت روز افزون را خواستارم.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اهمیت حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: درباره اهمیت این حوزه زیاد صحبت شده است اما معمولا درباره ارتباطات بیشتر گفته می‌شود که شاید به این دلیل است که بحث ارتباطات قبل از فن‌آوری اطلاعات وجود داشته است.
 
وی ادامه داد: امروزه بحث‌هایی که با فن‌آوری اطلاعات ارتباط دارند، بخش مهمی از زندگی بشر را تشکیل می‌دهند و از سلامت گرفته تا گمرک، دولت، خبرگزاری و … الکترونیکی شده‌اند که البته این مبنایشان نیست که دیگر ارتباطات دخیل نیست. چرا که ارتباطات زیرساخت است و ماهیت جدیدی به فن‌آوری اطلاعات بخشیده است.
 
نیکزاد همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال فن‌آوری اطلاعات تاثیر مهمی در مباحث اقتصادی کشور دارد. البته در کشور ما سهمی معادل دو درصد GDP برای آن در نظر گرفته شده اما این سهم در دنیا گاه به بیش از 10 درصد نیز می‌رسند.
 
وی با بیان این‌که فن‌آوری باعث عدالت می‌شود و از طریق گسترش ICT می‌توان به نقاط محروم کشور و روستاهای دوردست خدمات متعددی ارائه کرد و ترافیک را نیز کاهش داد، یادآور شد: البته در بعد امنیتی نیز بحث‌هایی مانند جنگ نرم و جنگ سایبری وجود دارد که این موضوع در حال حاضر در تمام دنیا تبدیل به بحث مهمی شده و به طور مستقیم با استقلال کشورها ارتباط دارد.
 
نیکزاد با بیان این‌که در حال حاضر اقدامات خوبی در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات صورت گرفته بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در بخش ترانزیت تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به هاب منطقه تبدیل شویم باید تلاش کنیم که در زمینه ترانزیت بین‌الملل اقدامات بیشتری داشته باشیم.
 
سرپرست جدید وزارت ارتباطات همچنین عنوان کرد: اکنون باید به ظرفیت سایبری کشور کمک شود و دیگر زمان آن نیست که بگوییم من کجا باشم و میزم حفظ شوم چرا که در حال حاضر اگر دشمنان بخواهند بزنند، کل نظام را می‌زنند و ما باید بتوانیم در زمینه دفاع سایبری حرف داشته باشیم.
 
وی همچنین اظهار کرد: به هر حال پروژه‌های خوبی انجام شده است اما ما برخی اصول را در دستور کار داریم و بر این اصول ایستاده‌ایم و برای همین است که تا این اندازه اذیت می‌شویم.
 
نیکزاد ادامه داد: برخی موارد از جمله راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، ای‌میل و جست‌وجوگرهای بومی و مواردی از این دست از جمله مواردی است که باید به آن‌ها پرداخت و با کمک گرفتن از بخش خصوصی و البته با حاکمیت دولت آن‌ها را دنبال کرد.
 
سرپرست جدید وزارت ارتباطات در عین حال یادآور شد: لازم است در این زمینه شرایط به گونه‌ای باشد که رابطه به شکل برد برد تعریف شود و در عین حال حاکمیت دولت هم در نظر گرفته شود.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود یادآور شد: اکنون تمام وزارتخانه‌ها بحثهای پستی را در دست دارند اما ما باید به آن‌ها بقبولانیم که خدمات پستی ما در وزارت ارتباطات قیمت کمتر و کیفیت بیشتری دارد.
 
پس از این اظهارات نیکزاد خاطرنشان کرد که از این پس هم عرصه وسیعی برای کار در حوزه ارتبااطت و فن‌آوری اطلاعات وجود دارد و میدانی که پیش از این وجود داشته فراخ‌تر خواهد شد.
 
پس از این صحبت‌ها حکم سرپرستی نیکزاد از سوی رحیمی به او اعطا شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.