رگولاتوری

December 9, 2012
21:52 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51942

رییس کمیسیون صنایع مجلس: وزارت ICT هیچ منافاتی با شورای فضای مجازی ندارد

 

رییس کمیسیون صنایع مجلس در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات به جای خالی رضا تقی‌پور اشاره کرد و گفت:‌ دوست داشتم که امروز خود آقای تقی‌پور هم باشند اما گویا برای ایشان مشکل پزشکی پیش آمده که امیدوارم این مشکل جدی نباشد.
 
به گزارش ایسنا، رحمانی – رییس کمیسیون صنایع مجلس – از جمله افرادی بود که در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات به صحبت پرداختند.
 
رحمانی با بیان این‌که پیگیری امور مربوط به مخابرات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به کمیسیون صنایع مجلس مربوط می‌شود اظهار کرد: در مواردی مانند صدور کارت‌های هوشمند سوخت و یا حتی عملیاتی شدن طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها حوزه ICT کمک بسزایی کرد و حتی می‌توان گفت که بدون این زیرساخت‌ها امکان اجرای چنین طرح‌هایی وجود نداشت.
 
رییس کمیسیون صنایع مجلس با بیان این‌که پیش از این هم در اسفندماه امسال مقام معظم رهبری در زمان صدور حکم راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت این حوزه تاکید کرده بودند، گفت: یکی از معدود حوزه‌ها و یا شاید تنها حوزه‌ای که اغلب برنامه‌ها و طرح‌های آن در مجلس هیچ مخالفی نداشت، همین حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بود و خود آقای تقی‌پور هم زمانی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده بودند مخالفی نداشتند.
 
رحمانی در ادامه با بیان این‌که طی این سال‌ها برنامه‌های متعددی از سوی وزارت ارتباطات به مجلس ارائه شده یادآور شد: با توجه به اهمیت طرح‌هایی از قبیل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که شاید بتوان گفت شاه‌بیت تمام طرح‌هاست، ما انتظار داشتیم که برای اجرایی شدن این مورد توجه بیشتری به این وزارتخانه شود.
 
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: گاه گفته می‌شود با توجه به حجم واگذاری‌ها اکنون می توان این وزارتخانه را ادغام کرد اما باید به این نکته توجه داشت که این قیاس، قیاس اشتباهی است و باید کلیت کار و وظایفی که بر عهده این نهاد است هم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به تجلیل نمایندگان مجلس از رضا تقی‌پور اظهار کرد: حتما در جلسات آتی نظرات کمیسیون را به صورت تفصیلی بیان خواهیم کرد و نمایندگان امروز یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه خواهند کرد اما شاید اگر بیش از این مسائل برروی این موضوع صحبت شود بهتر باشد. به هر حال حوزه ICT حوزه مهمی است که باید با صرف بودجه و اعتبارات آن را تقویت کنیم و در این میان وجود وزارت ICT و فعالیت‌های آن هیچ منافاتی با آغاز به کار شورای عالی فضای مجازی نخواهد داشت.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که به نظر می‌رسد در حوزه تولیدات در زمینه ICT گاه غفلت‌هایی صورت گرفته، از سرپرست جدید این وزارتخانه درخواست کرد که از این پس به حوزه نرم‌افزاری و نیروهای کارشناسی که در کشور وجود دارند، توجه بیشتری نشان دهد.
 
رحمانی همچنین اظهار کرد:‌ زمانی ما بیش از 50 کارخانه فعال در حوزه مخابرات داشتیم اما اکنون از این کارخانه‌ها تعدادی اندکی مانده‌اند که وضعیت این کارخانه‌ها هم خیلی رضایت بخش نیست.
 
وی در عین حال عنوان کرد: اکنون اگر بخواهیم این نکته را مورد بررسی قرار دهیم که هر یک از اپراتورهای اول تا سوم تلفن همراه چه میزان از تجهیزات خود را از تولیدات داخل استفاده کرده‌اند در مجموع اوضاع قابل قبولی را در این زمینه نمی‌بینیم.
 
رییس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه صحبت‌های خود خواستار اختصاص بودجه‌ای بیشتر در سال 92 و برای بخش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات شد و پس از آن از زحمات رضا تقی‌پور، وزیر اسبق وزارت ارتباطات تقدیر کرد و گفت:‌ انصافا خدمات، ویژگی‌ها و تسلط ایشان بر امور جای تشکر و قدردانی دارد و باید حتما در نظام از حضور او به نحو احسن استفاده شود.
 
وی درباره نیکزاد هم گفت: ایشان از وزرایی هستند که به سخت‌کوشی و پرکاری مشهورند و ما برای ایشان آرزوی توفیق داریم و تاکید داریم که با استفاده از نیروهای موجود امور این بخش را پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.