رگولاتوری

December 9, 2012
22:01 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51946

هجدهمین نمایشگاه الکامپ افتتاح شد

 

هجدهمین نمایشگاه الکامپ امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور جمعی از اصحاب حوزه فن‌آوری اطلاعات و اقتصاد آغاز به کار کرد.
 
به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک با حضور نهاوندیان – رییس اتاق بازرگانی -، محمدرضا تداعی – رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات -، نهاوندی – معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت -، فتحی‌پور- ریییس کمیسیون اقتصادی مجلس – و اخوان به‌آبادی – عضو شورای عالی فضای مجازی – برگزار شد.
 
رییس اتاق بازرگانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به برگزاری این نمایشگاه که می‌تواند توانمند‌ساز اقتصاد ایران و در اهداف چشم‌انداز ایران موثر باشد و با اشاره به 20 سال گذشته که انقلابی در اقتصاد کشور رخ داد، گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات به درستی توانسته به عنوان حوزه توانمند در این میان فعالیت کند.
 
رییس اتاق بازرگانی با اشاره به تاثیر فن‌آوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کشور حتی بخش‌های سنتی و کشاورزی گفت: با فعالیت فن‌آوری اطلاعات کارایی این حوزه بالا می‌رود و لازم به ذکر است که رشد بهره‌وری فقط در خود آن حوزه نیست بلکه می‌تواند دست بخش‌های دیگر جامعه را بگیرد.
 
نهاوندیان حوزه ICT را سکوی پرواز اقتصاد ایران و هر کشوری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بیان و تاکید کرد: در 20 سال گذشته این حوزه پیشرفت چشم‌گیر داشته و در سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت و داشتن افق دراز‌مدت توانسته‌ خود را به خوبی نشان دهد.
 
وی با اشاره به این‌که باید جذابیت تجارت الکترونیکی در این حوزه بیش‌تر شود، گفت: برای دسترسی بهتر به بازار و ارتقاء عدالت در حوزه‌ی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این حوزه نیازمند پیشرفت بیشتری است و باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد.
 
رییس اتاق بازرگانی هم‌چنین این حوزه را به عنوان حوزه‌ی جوانگرا نام برد و گفت: کارآفرینی جوان‌ها در شرکت‌های ICT بیشتر شده و می‌تواند حوزه‌ی رشد جوانان ارتباطات بین‌دانشگاهی را بیشتر کند.
 
در ادامه محمدرضا طلایی – رییس تشکل‌های فن‌آوری اطلاعات – با اشاره به حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه گفت: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی صورت گرفته، با ابتکار اتاق ایران، تشکل‌های بخش ICT به برگزاری نمایشگاه الکامپ 2012 با شعار «فن‌آوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور» اقدام شد.
 
طلایی با اشاره به رقابت 386 شرکت داخلی و خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت: از کشور‌هایی همچون هند، پرتغال، چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند که نمایشگاه امسال در مساحت 16 هزار و 500مترمربع در بخش‌های نرم‌افزار، ماشین‌آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، امنیت شبکه و بازی‌های رایانه‌یی برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به فضای 1750 متری سالن 35 و اختصاص آن به دولت الکترونیکی گفت: نمایشگاه امسال به عنوان بخش خصوصی غر فه‌ای را به دولت اختصاص داده است تا از جمله دستاورد‌های این نمایشگاه بهره ببریم.
 
طلایی با اشاره به این‌که امسال برای اولین‌بار نمایشگاه الکامپ از 15 آذرماه به صورت مجازی برگزار شده بود ابراز خرسندی کرد.
 
رییس مجمع تشکل‌های فن‌آوری اطلاعات از دستاورد دیگر نمایشگاه امسال را حضور 15 تشکل حوزه‌ی ICT در کشور نام برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.