رگولاتوری

December 9, 2012
22:27 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51949

تلاش نیکزاد برای توصیف فضای مجازی با حرف‌هایی از جنس خاک!

nikzad.jpg

نیکزاد در مراسم معارفه به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نزدیک به 70 درصد جمعیت کشور در 10 کلان شهر زندگی می‌کنند و مانند ترانزیت بنادر و هوانوردی، ترانزیت ارتباطات نیز برای ما مهم است.
 
به گزارش farsnews علی نیکزاد امروز در مراسمی  به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معارفه شد.
 
نیکزاد در این مراسم با سخنانی بیشتر فیزیکی سعی به توضیح و توصیف حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات کرد.
 
نیکزاد طی سخنانی گفت: دلیل اینکه در نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش ارتباطات بیش از فناوری اطلاعات آمده، این است که در گذشته بیشتر ارتباطات از جنس پست و تلگراف بوده است.
 
سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حالیکه در دنیا سهم GDP از توسعه فناوری اطلاعات 10 درصد هدفگذاری می‌شود در ایران این میزان بین یک تا 2 درصد است.
 
وی گفت: در ایران نزدیک به 70 درصد جمعیت در شهرها و در 10 کلانشهر زندگی می‌کنند که با استفاده از بانکداری الکترونیک می‌توان ابعاد مختلف زندگی مردم شهرها را تسهیل کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جنگ نرم هر کس اشراف اطلاعاتی داشته باشد پیروز جنگ سایبری است و دستیابی به اطلاعات با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارد.
 
نیکزاد همچنین گفت: پیش از برگزاری جلسه معارفه با دوستان در وزارت ارتباطات صحبت کرده‌ام و می‌دانم که کارهای خوبی تاکنون انجام شده و باید ادامه یابد.
 
سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: همانطور که ترانزیت بنادر و هوانوردی برای کشور اهمیت دارد، تبدیل شدن ایران هاب منطقه و ترانزیت اطلاعات نیز برای ما اهمیت دارد.
 
نیکزاد گفت: باید در نظر داشته باشیم که اگر بخواهند به نظام آسیب برسانند، به کل نظام آسیب می‌زنند؛ نه اینکه من باشم و میز من باشد و باقی از بین برود پس همه باید در زمینه دفاع سایبری دست به دست هم دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چند برنامه کلی برای زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس هماهنگی انجام شده با مدیریت پست بانک، قرار نیست این بانک وام‌های چند صد میلیارد تومانی بدهد؛ بلکه عزت پست بانک همانگونه که از نام آن مشخص است برای بانکداری و ارائه تحصیلات به روستاییان است؛ همچنانکه در بانک مسکن افتخار داریم که وام‌های هزار میلیارد تومانی ندادیم.
 
سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: توجه به راه‌اندازی سیستم عامل بومی، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و افزایش پهنه باند از دیگر اقداماتی است که در این وزارتخانه باید دنبال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.