تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2012
11:43 دوشنبه، 20ام آذرماه 1391
کد خبر: 51955

رئیس اتاق بازرگانی: ICT سکوی پرواز اقتصاد ایران به سمت اقتصاد دانش بنیان است

 

حوزه فناوری اطلاعات  و ارتباطات سکوی پرواز اقتصاد ایران  به سمت اقتصاد دانش بنیان است .
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از ستاد خبری الکامپ 18 ، محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت : فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند تمام بخش های صنعتی کشور را توانمند کند و سکوی پرواز اقتصاد ایران به سمت اقتصاد دانش بنیان شود .
 
وی افزود : در 20 سال گذشته و در انقلابی که در اقتصاد رخ داده است حوزه ICT به درستی به عنوان حوزه توانمند ساز نام گرفته زیرا می تواند دست سایر بخش ها را گرفته و نقش آنها را در اقتصاد پررنگ کند .
 
نهاوندیان گفت : از بحث ICT به عنوان حوزه برجسته یاد می کنند زیرا در هر بخش دیگری از جمله کشاورزی ؛ صنایع دستی و مواردی از این قبیل به کار گرفته شده به یکباره با رشد بسیاری در این حوزه همراه بوده است .
 
وی خاطر نشان کرد : ما باید به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان حوزه ای که تمام پیچ و خم های تحریم های اقتصادی را می داند نگاه کرده و حمایت های خود را نیز باید بیشتر کنیم زیرا افزایش کارآوری ، نوآوری و پیشرفت اقتصادی را حاصل
 
می کند .
 
رییس اتاق ایران خاطر نشان کرد :کشور ما جزو نخستین کشورهایی بوده که قانون تجارت الکترونیکی را تصویب کرده ولی چرا باید در استفاده از این قانون در تجارت گسترش کافی را نداشته و چرا در این راستا پیشگام نبوده ایم .
 
نهاوندیان  تصریح  کرد : فناوری اطلاعات می تواند عدالت  را نیز در حوزه های سیاسی ، اقتصادی  و اجتماعی به همراه داشته باشد پس به دلیل اینکه  it می تواند هم پیشرفت و هم عدالت را پوشش دهد واجب است که این حوزه را حمایت کنیم .
 
وی گفت : حوزه IT ، حوزه بسیار جوانگرایی است که در شرکت های مختلف زمینه رشد و ابتکار جوانها را بیشتر از حوزه های دیگر به همراه داشته است .
 
نهاوندیان ضمن اشاره  به این موضوع که قوت گرفتن هر حوزه اقتصادی مرهون این است  که بخش خصوصی در آن قوت بگیرد  گفت :در توجیه های اقتصادی آمده است که مدیریت اقتصادی باید به عهده بخش خصوصی و تعاونی باشد و بحث  سیاست گذاری و نظارت بر عهده دولت قرار گیرد .
 
وی افزود : باید برای وظایف دولت در حوزه اقتصاد تعریف  جدیدی وجود داشته باشد که این تعریف  لازمه تعامل بخش خصوصی و  دولتی با یکدیگر است  که این تعامل  موجب توانمندسازی تشکل های بخش  خصوصی خواهد شد .
 
وی خاطر نشان کرد : باید از سازمان نظام صنفی رایانه ای به دلیل هوشیاری و سعه صدرشان باید تقدیر  و تشکر شود زیرا در این دوره از الکامپ همه فعالان صنف فناوری اطلاعات  و ارتباطات یکی شدند تا یک کار  جمعی برگزار کنند .
 
نهاوندیان خاطر نشان کرد : برگزاری الکامپ امروز را به عنوان جلوه ای از کار ببینیم که بسترش را اتاق فراهم کرده و اصل کار را خود تشکل ها انجام داده اند .
 
وی در پایان گفت : حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به کمک نظم شکلی شتاب روز  افزون گرفته و با این شتاب به اقتصاد ما کمک کند تا در عدالت  و نوآوری پیشرو باشیم .
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.