اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 11, 2012
14:17 سه شنبه، 21ام آذرماه 1391
کد خبر: 52004

هجوم سایت‌های خبری برای انتقال میزبانی به داخل در آستانه انتخابات

 

مدیر عامل یک شرکت خصوصی توزیع‌کننده اینترنت گفت: افزایش ارزش دلار، سایت‌های خبری را در آستانه انتخابات به سمت انتقال میزبانی به داخل کشور برای دستیابی به سرعت و پهنای باند بیشتر روانه کرده است.
 
به گزارش FarsNews فریدون قاسم زاده اظهار داشت: در آستانه انتخابات و با افزایش ارزش نرخ دلار، سایت‌های خبری برای دستیابی به سرعت بالاتر به سمت میزبان‌های ایرانی روانه شده‌اند.
 
مدیرعامل افرانت گفت: در گذشته و پیش از افزایش ارزش دلار قیمت Hosting (میزبانی) خارجی 100 دلار و قیمت میزبانی سرویس‌دهنده ایرانی 500 هزار تومان بود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون با افزایش ارزش دلار قیمت میزبانی خارجی حدود 350 هزار تومان و قیمت میزبانی داخلی 500 هزار تومان است که در آستانه انتخابات، سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی ترجیح می‌دهند اختلاف قیمت 150 هزار تومانی سرویس‌دهنده ایرانی را در ازای ارائه سرویس بهتر و سریع‌تر بپردازند.
 
قاسم‌زاده گفت: بنابراین علیرغم 3 برابر شدن ارزش دلار، علاقه سرویس‌گیرندگان به استفاده از میزبانی‌های ایرانی افزایش یافته است.
 
اظهار ناراحتی از واگذاری مخابرات اشتباه است
 
مدیرعامل این شرکت خصوصی توزیع‌کننده اینترنت همچنین در خصوص صحبت روزهای گذشته محمدرضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات که گفت کاش مخابرات را واگذار نمی‌کردیم، اظهار داشت: اظهار ناراحتی از خروج مخابرات از مجموعه دولتی، اشتباه است.
 
وی ادامه داد: دولت‌ها باید از دید حاکمیت و رگولاتوری درآمد کسب کنند نه از محل تجارت.
 
وی ادامه داد: همچنان که اینترنت باید از انحصار شرکت زیرساخت و دولت خارج شود و دولت باید به جایگاه اصلی سیاست‌گذاری و نظارت بر امر اینترنت بازگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.