امنیت

فناوری اطلاعات

December 12, 2012
22:09 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1391
کد خبر: 52035

اپل، هکر ویندوز را استخدام کرد

 

شرکت اپل یکی از کار‌شناسان امنیتی مایکروسافت را که هک سیستم عامل ویندوز را در کارنامه خود دارد، به استخدام تیم امنیتی خود درآورده است. قسمت جالب‌تر ماجرا اینجاست که این هکر سابق و کار‌شناس امنیتی کنونی که یک زن است تا مدت‌ها خود را مرد معرفی می‌کرد. 
به گزارش وب سایت zdnet، شرکت اپل خانم کریستین پگت را که تا قبل از این با مایکروسافت همکاری می‌کرد، به استخدام تیم امنیتی خود درآورده است تا در زمینه ارتقای امنیت سیستم عامل آی او اس به این شرکت کمک کند. 
کریستین پگت از جمله معدود زنانی است که در حوزه امنیت آی تی و مهندسی نرم افزار تخصص دارد. وی بدین دلیل که اکثر مردم، حوزه امنیت آی تی و مهندسی نرم افزار را یک حوزه مردانه می‌دانستند، بیشتر از نام مردانه کریس پگت استفاده می‌کرد تا کسی پی به جنسیت وی نبرد. 
کریستین پگت بیش از پنج سال قبل عضو تیم کوچکی متشکل از چند هکر کارکشته بود که مایکروسافت آن‌ها را برای ارتقای امنیت سیستم عامل ویندوز ویستا استخدام کرده بود. وی که با مایکروسافت قرارداد عدم افشا، امضا کرده بود، تا مدت‌ها درباره کارش در مایکروسافت اظهارنظر نکرده بود تا اینکه سال گذشته که تاریخ این قرارداد به سر رسیده در جمع گروهی از هکرهای معروف به کلاه سیاه در لاس وگاس گفته بود در مایکروسافت موفق شده رخنه‌های امنیتی زیادی را در ویندوز ویستا کشف کند و مایکروسافت نیز به همین دلیل ورود این سیستم عامل به بازار را به تاخیر انداخته بود. پگت همچنین گفته بود تیشرتی از معاون بخش توسعه ویندوز در شرکت مایکروسافت هدیه گرفته که روی آن نوشته شده است: «من عرضه ویندوز ویستا را به تاخیر انداختم». 
شرکت اپل این روز‌ها به شدت تلاش می‌کند تا امنیت سیستم عامل خود را ارتقا دهد. در ماه آوریل سال جاری گزارش شده بود حدود ۶۰۰ هزار رایانه مک تولید این شرکت به بدافزار آلوده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.