تلفن همراه

فناوری

گوشی

December 12, 2012
22:15 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1391
کد خبر: 52039

عرضه نرم افزارهای کسب و کار از طریق کانال‌های خصوصی گوگل پلی

 

گوگل اعلام کرده است شرکت‌ها و سازمان‌ها از این پس می‌توانند نرم افزارهایی را که ویژه کسب و کار خود طراحی کرده‌اند، در کانال‌های خصوصی فروشگاه مجازی گوگل پلی (Google Play) عرضه کنند. 
بر اساس گزارش وب سایت cio، کسب و کارهایی که برای انجام عملیات و فعالیت‌های خود نرم افزارهای کاربردی تحت سیستم عامل اندروید طراحی کرده‌اند، از این پس می‌توانند این نرم افزار‌ها را از طریق فروشگاه مجازی گوگل پلی به کاربران و کارکنان خود عرضه کنند. شرکت گوگل تمهیدات جدیدی در این زمینه اندیشیده است که کسب و کارهای کاربر می‌توانند نرم افزارهای اندرویدی خود را در کانال‌های خصوصی ویژه‌ای که در محیط گوگل پلی طراحی شده، توزیع کنند. 
 
بر اساس این گزارش، کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری از طریق کانال‌های خصوصی گوگل پلی به راحتی می‌توانند به نرم افزارهای کاربردی ویژه کسب و کار خود دسترسی داشته باشند. الی پاورز، مدیر محصول گوگل پلی در وبلاگ رسمی این شرکت در این باره نوشته است: چه یک نرم افزار معمولی در زمینه گزارش‌ دهی مالی برای کارکنان خود طراحی کرده باشید یا نرم افزاری برای پیدا کردن یک اتاق کنفرانس مجازی، در هر صورت کانال خصوصی گوگل پلی با این هدف طراحی شده تا نرم افزارهای داخلی سازمان متبوع شما به سرعت و به آسانی در دسترس کارکنانتان قرار گیرد. هنگامی که سازمان یا شرکت شما این نرم افزار‌ها را با استفاده از کنسول توسعه دهنده گوگل پلی بارگذاری کرد، کاربران می‌توانند با نام کاربری ایمیل شرکت خود وارد این کانال خصوصی شوند و در آن‌جا نرم افزارهای مورد نیاز خود را جستجو و دانلود کنند. 
کنسول توسعه دهنده گوگل پلی به کسب و کار‌ها اجازه می‌دهد تا به طور دقیق مشخص کنند که چه کسانی می‌توانند نرم افزار‌ها را آپلود کنند و چه کسانی می‌توانند آن‌ها را دانلود کنند. شرکت گوگل در ازای ارائه این خدمات فقط ۲۵ دلار به عنوان حق ناشر دریافت می‌کند. 
قابلیت جدید گوگل پلی می‌تواند در دنیای کسب و کار‌ها اهمیت بیشتری به سیستم عامل اندروید ببخشد، دنیایی که اندروید در آن از سیستم عامل آی او اس اپل عقب افتاده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.