اپراتورها

تلفن همراه

December 13, 2012
18:05 پنجشنبه، 23ام آذرماه 1391
کد خبر: 52048

ریکاوری اپراتور نیمه جان تالیا تا بهمن طول می کشد

 

تالیا با ورود سرمایه گذاران جدید قرار است مرحله تازهای از سرویس دهی خود را آغاز کند و تمرکز خدمات خود را روی سرویس های دیتا قرار دهد.
 
به گزارش عصر ارتباط، این اپراتور- پیمانکار عرضه‌کننده سیم‌کارت‌های اعتباری می‌خواهد روی فناوری نسل دوم تلفن همراه خدمات دیتا را عرضه کند و وعده داده روی GPRS و EDGE تجربه جدیدی از دسترسی به خدمات دیتا را در اختیار مشترکانش قرار دهد.
 
سرمایه‌گذاران جدید تالیا پرانرژی کار احیای تالیا را آغاز کرده‌اند تا روزی با دست پرپول نیز این پیمانکار- اپراتور عرضه‌کننده سیم‌کارت‌های اعتباری را به دست مالک اصلی آن یعنی شرکت مخابرات ایران بسپارند.
 
شرکت گسترش ارتباطات تالیا نام جدید اولین عرضه‌کننده سیم‌کارت اعتباری در کشور است که درسه سال و نیم باقی‌مانده به پایان قرارداد BOT خود با مخابرات با ورود سرمایه‌گذاران جدید موفق شده نسبت به تمدید قرارداد خود تا 10 سال دیگر نیز اقدام کند.
 
سرمایه‌گذاران جدید تالیا شرکت‌های گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت گسترش ارتباطات تابا هستند که با تشکیل شرکت گسترش ارتباطات تالیا هر کدام با سهم 50 درصدی پروژه پیمانکاری تالیا را از اولین پیمانکار کرمانی آن یعنی شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان خریداری کردند.
 
سرمایه این شرکت 600 میلیارد ریال است که 210 میلیارد ریال آن توسط موسسان پرداخت شده و بقیه سرمایه در تعهد صاحبان سهام است و به‌منظور خرید سهام تالیا و انجام فعالیت‌های اپراتوری تشکیل شده است.
 
انجام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و الکترونیک، ایجاد توسعه و تجهیز سیستم‌های مخابراتی کامپیوتری به‌عنوان اپراتور فنی و عرضه‌کننده خدمات مربوطه تولید تجهیزات الکترونیکی و واردات و صادرات آن‌ها، پشتیبانی فنی از تمامی طرح‌های فنی پژوهشی و اجرایی در زمینه موضوع شرکت مجاز غیرهرمی و غیر‌شبکه‌ای، گسترش بازارهای داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری در امر خدمات طراحی، مهندسی، نصب راه‌اندازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری فنی انواع سیستم‌ها، سرمایه‌گذاری در امر واردات و صادرات محصول و خدمات و فناوری در صنایع الکترونیکی و مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی از دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت است.
 
کنسرسیوم سرمایه‌گذار جدید هم همچون مجتمع صنعتی رفسنجان سهامدار 43 درصد پروژه اپراتوری تالیا است و شرکت مخابرات ایران 57 درصد سهامداری آن را در اختیار دارد.
 
شرکت گسترش ارتباطات تالیا پیمانکار- اپراتور عرضه‌کننده سیم‌کارت‌های اعتباری است زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران محسوب می‌شود و هیچ پروانه فعالیتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ندارد و امور نظارتی و تدوین برنامه‌های توسعه آن توسط شرکت مخابرات ایران تدوین و تبیین می‌شود و درخواست‌های نامبرینگ و فرکانس آن با درخواست شرکت مخابرات ایران به رگولاتوری تامین می‌شود.
 
مالکان 43 درصد سهام تالیا در برنامه تجاری که به شرکت مخابرات ایران ارائه داده‌اند، وعده داده‌اند که طی چهار سال آینده وعده جذب شش میلیون مشترک برای این اپراتور را که رفسنجانی‌ها در دستیابی به آن موفق نبودند، محقق کنند.
 
اتصال متقابل (اینترکانکشن)، انتخاب سرمایه‌گذار، فضای فرکانسی،‌ پاور و اختصاص فضا از جمله موضوعاتی است که مجتمع صنعتی رفسنجان بابت عدم تامین آن‌ها از سوی مخابرات، کارفرمای خود را در عدم موفقیت در توسعه شبکه تالیا متهم می‌کند.
 
فریبرز نژاددادگر که به مدت دو سال از زمان ورود سرمایه‌گذاران جدید به سمت مدیرعاملی این اپراتور- پیمانکار منصوب شده است، موفق شده اجازه بهره‌برداری از شبکه‌های WLL استانی را از شرکت مخابرات ایران دریافت کند و امیدوار است این طرح کمک شایانی به توسعه سریع این اپراتور در کشور کند.
 
این پیمانکار به‌رغم قرار گرفتن در زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران اجازه استفاده از سایت‌های BTS همراه اول بدون اجازه شرکت ارتباطات مشترک شهر را ندارد و باید مطابق اصول این شرکت برای استفاده مشاع از سایت‌های همراه اول از این سایت مجوز دریافت کند.
 
برگ برنده این اپراتور در توسعه سریع شبکه‌اش و جذب مشترکان درست زمانی که رایتل با ارائه فناوری نسل سوم تلفن همراه کار خود را آغاز کرده است، استفاده از مصوبه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای استفاده از رومینگ ملی است که مذاکرات خود با اپراتورها را آغاز کرده است، اما آن‌ها هنوز تمایلی به دادن این برگ برنده به این اپراتور را ندارند. طبق این مصوبه اپراتورهای موجود موظف‌اند در صورت درخواست هر اپراتوری برای برقراری رومینگ ملی با آن‌ها طی مدت 60 روز به آن‌ها پاسخ دهند و نسبت به برقراری این رومینگ اقدام کنند، اما هنوز این مهم محقق نشده است.
 
تالیا نخستی بار طی یک قرارداد BOT با اعتبار 10 ساله چهارم شهریور‌ماه سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و همه توافقات و تعهدات میان طرفین سهامدار مشخص شد. شرکت تعاونی صنعتی رفسنجان که در زمان آغاز به کار با کناره‌گیری سرمایه‌گذار اصلی خود مواجه شد، نتوانست در این مدت توجه شرکت‌های داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در نخستین شبکه سیم‌کارت‌های اعتباری ایران متقاعد کند و در نهایت، بازار بکر سیم‌کارت‌های اعتباری در آن زمان را به غول‌های موبایل کشور یعنی ایرانسل و همراه اول واگذار کرد و حالا سرمایه‌گذاران جدید قرار است با تمرکز روی ارائه خدمات دیتا توجه مشترکان تلفن همراه کشور را به خود جلب کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.