رگولاتوری

December 14, 2012
23:10 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52064

دکترسلیمانی: ادغام وزارتخانه جدید با امنیت کشور گره خورده است

 

حامد قادرمرزی نماینده قروه در مجلس نهم شورای اسلامی و محمد سلیمانی نماینده تهران امروز در موافقت با طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها در صحن علنی صحبت کردند.
موافقان طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها در صحن علنی بر کوچک شدن دولت و کاهش تصدی گری بر صنایع تاکید کردند.
 
به گزارش ایلنا، محمد سلیمانی نیز در موافقت با کلیات این طرح اذعان داشت: عمده دلیل ما برای ادغام‌ها کوچک شدن دولت بود ولی بعد از ادغام‌ها دولت بزرگتر هم شد و کوچک نشد. کوچک شدن با تخصصی شدن انجام می‌شود نه با ادغام کردن‌های بیجا و باید به این موضوع توجه کرد.
 
سلیمانی تصریح کرد: مشارکت مجلس در ادغام‌ها بسیار ضروری است و همانطوری که تاسیس یک وزارتخانه باید به تصویب مجلس برسد ادغام آن هم باید با تائید مجلس باشد. باید حتما تلاش کنیم تا ماده واحده طرح به تصویب برسد چرا که در حال حاضر شرایط ادغام باید فراهم شود در صورتی که هم‌اکنون خیلی از کارشناسان نگران این ادغام هستند.
 
این نماینده مجلس در پایان گفت: حاکمیت فرکانسی مثل حاکمیت سرزمینی است و ما باید از حاکمیت فرکانسی کشور دفاع کنیم چرا که این موضوع با امنیت کشور گره خورده است.
 
همچنین قادرمرزی اظهار داشت: طرح کنونی مربوط به اصلاح قانون برنامه است و ما نمی‌خواهیم قانونی را لغو کنیم بلکه فقط قصد اصلاح آن را داریم.
 
نماینده قروه اذعان داشت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که جنس کار وزارت ارتباطات با جنس کار وزارت مسکن و شهرسازی متفاوت است و نباید این دو وزارتخانه در یکدیگر ادغام شوند.
 
وی گفت: با توجه به گستردگی وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارتباطات ادغام آنها با هم درست نیست و در این صورت توسعه ارتباطات و مخابرات هم در حاشیه قرار می‌گیرد. ما باید وزارت ارتباطات را حفظ و حیطه عملکرد آن را تقویت کنیم.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار نیز در موافقت با این طرح گفت: با توجه به سرپرستی آقای نیکزاد در وزارت ارتباطات و این موضوع که وی هر روز مشغول افتتاح مسکن مهر است، پیشنهاد می‌دهیم که نمایندگان به این طرح رای مثبت دهند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه با شروع زمزمه ادغام وزارت ارتباطات نگرانی هایی در این وزارتخانه بوجود آمده است. لازم می دانیم که به همه این مسائل توجه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.